גל חום קיצוני יגיע לאזור החל ביום רביעי, והוא יתחזק לקראת סוף השבוע. משרד הבריאות ריכז כמה עצות חשובות כיצד להימנע מנזקים בעקבות החום.

נעים להכיר: מוצרי המזון שאפשר לאכול לאחר תאריך התפוגה

חושבים לעשות דיאטה? זה החודש שבו תאבדו הכי הרבה ק"ג

על אוכלוסיית הקשישים והחולים במחלות כרוניות בפרט, מומלץ להקפיד ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים. מעבר לזה, מומלץ גם על נקיטת מספר פעולות:

יצירת סביבה קרירה
בשעות השיא של החום מומלץ לשהות במקום שיש בו מיזוג אוויר. אין צורך להפעיל את המזגן בכל שעות היממה, אבל חשוב לעשות זאת בשעות שיא החום. אם אין לכם מיזוג אוויר, מומלץ לשהות מספר שעות במקום ציבורי ממוזג, ולצמצם את משך השהיה בחום. מאווררים עוזרים, אך כשהטמפרטורה עולה מעל 35 מעלות צלזיוס אין ביכולתם לקרר את הגוף. בשעות החום מומלץ להגיף תריסים ווילונות כדי לצמצם את חדירת קרני השמש. מעבר לזה, מומלץ להתרחץ במים קרירים וללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים.


זהירות ביציאה החוצה
 יש להימנע מיציאה החוצה בשעות החמות. כדאי להגביל את הפעילויות מחוץ לבית לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב.
בשעות החום רצוי לנוח. מומלץ לצמצם פעילות גופנית מאומצת במזג אוויר חם. אם עליכם לעשות פעילות גופנית, הקפידו לשתות כמות גדולה יותר של מים במהלך הפעילות. במידה וישנה חובה לצאת החוצה, יש להקפיד לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש, ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים ולמרוח קרם הגנה מפני השמש. אזהרה: לעולם אין להישאר (או להשאיר אדם אחר) ברכב חונה שחלונותיו סגורים.

אכילה ושתיה נאותה 
יש להרבות בשתית מים קרים או שתיה קלה אחרת. רצוי למעט במשקאות ממותקים, משקאות המכילים קפאין ואלכוהול. צריך לשתות 8-10 כוסות שתייה ליום – גם ללא תחושת צמא! אזהרה: אם רופא הורה, בשל בעיות בריאות, להגביל את כמות השתיה, יש להתייעץ עמו כיצד לנהוג בימים חמים.


זהירות יתר במצבי סיכון
 אם אחד מהמצבים הבאים נכונים עבורכם, יש להתייעץ עם הרופא: מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר, מחלות כרוניות אחרות, מחלות נפש, ובעת מחלה חריפה או התייבשות. אוכלוסיות פגיעות נוספות הן אנשים המטופלים בתרופות הפועלות על מערכת העצבים המרכזית (המוח), כגון: תרופות להרגעה, לשינה, למחלת פרקינסון, ולבעיות נפשיות מסוימות. תרופות אלו עלולות להגביר את הרגישות לפגיעה מחום.