פרסום ראשון: הוריה של הילדה מפרשת אסותא צפויים להגיש בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה לבצע בדיקות גנטיות בילדה שלהם פעם נוספת. ההורים צפויים להגיש ערעור על ההחלטה של בית המשפט לענייני משפחה.

עו"ד גלית קרנר המייצגת את ההורים מסרה למעריב: "אנחנו דוחים את עמדת כבוד השופטת חני שירה שניתנה בניגוד מוחלטת להכרעה חלוטה של בית המשפט העליון. ההחלטה לא רק שגויה משפטית ולא הולמת את האמור בדו"ח משרד הבריאות, היא גם אינה נכונה ערכית".

"ההחלטה שמה שוב ילדה קטנה במרכז הבמה, שלא לומר בכיכר העיר, כאילו היא נעדרת זכויות לחלוטין - בעוד ההפך הוא הנכון. אנו עומדים על כיבוד זכויותיה של הילדה כפי שאלה באו לידי ביטוי בפסק הדין של בית המשפט העליון ונעשה הכל על מנת לשמור עליהם".

כזכור, בית המשפט לעניני משפחה, בניגוד לפסק דינו של בית המשפט העליון, הורה כי לאור דו״ח משרד הבריאות יש בכל זאת לבצע בדיקה ולבדוק האם התינוקת ממחדל החלפת העוברים של אסותא הינה בתם של זוג אחר שמשרד הבריאות סבור כי הם הוריה הגנטים. עורכי הדין דורי כספי שירה פרידן ושמואל מורן מסרו: ״זהו פסק דין אמיץ ומתבקש. הנסיבות המיוחדות שנוצרו מחייבות את ביצוע הבדיקה״.