ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אתמול (שבת) למיון בבית החולים "שיבא" שבתל השומר לאחר שחש ברע. הוא עבר סדרת בדיקות כאשר לאחריהן העריך הצוות הרפואי כי הוא סובל מהתייבשות. נתניהו עצמו פרסם סרטון מבית החולים, בו סיפר כי בילה בכנרת בלי כובע ובלי מים.  פרופ' רפי קרסו התייחס הבוקר (ראשון) לאשפוזו של ראש הממשלה בבית החולים בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM, ותהה באשר לסיבת האשפוז.

"אסירים ביטחוניים יהודים הועברו לתא עם פשפשים": בן גביר טוען לנקמנות מצד שב"ס
מה ההבדל בין דג קפוא לטרי? | מאיה רוזמן מנפצת את המיתוס

ראשית נשאל הפרופ' מדוע מתייבשים. על כך השיב: "כשאנו נמצאים בתנאים חמים, יש מערכות טבעיות המצננות את גופנו, הזיעה בעצם היא המצננת אותנו.  הזיעה מתאיידת ואנחנו מתקררים, וכשאנו מזיעים אנחנו מפסידים לא רק מים כי גם מלח. קחו בחשבון כי גופנו מכיל 50% מים לפחות, ברגע שנפסיד אחוז מסוים מהנוזלים בגוף, פעילות הגוף משתבשת. אם כך, אם אנו מפסידים עד חמישה אחוז ממשקל הגוף  - זוהי התייבשות קלה ואז אנו צמאים, מזיעים, פה יבש, ואם נשתה, נוכל נתקן את זה. אם נאבד בין חמישה לעשרה אחוז מים מהגוף, יחלו סימנים נוספים: כאבי ראש, קוצר נשימה, הקאות וכו'. ובמצב של איבוד של למעלה לעשרה אחוז, צפויות הפרעות במצב ההכרה, הזיות, הפרעות בשמיעה. אם זה ממשיך יכול להיות גם ח"ו מוות". עוד אמר, כי "הסימנים של התייבשות מופיעים די מהר, הם לא מופיעים 24 שעות אחר כך".

על מצבו של נתניהו אמר קרסו, כי "מה שקרה אצל ראש הממשלה, איני יודע. אך הוא נראה מצוין בטלוויזיה, במיטבו אפשר להגיד. אבל מוכרחים להשגיח ומוכרחים לעשות בדיקות, לבחון אולי זאת אינה התייבשות. חשוב לזכור כי  זהו אדם העובד שעות ארוכות, בתנאי לחץ, במתח אדיר. הוא בן 70+ ולכן צריך לקחת בחשבון שיהיו דברים אחרים, ולכן טוב עשה בית החולים שאשפז אותו".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד אמר קרסו, כי "אם היה חשש בתחילה לבעיה לבבית, המקום הכי נכון היה לקחת אותו לבית החולים 'הלל יפה' בחדרה, יש שם מחלקת לב מעולה ומחלקה פנימית טובה. אם אדם נפגע במוחו או בליבו, הדבר הכי חשוב הוא להגיע למרכז רפואי כמה שיותר מהר. אם היה חשש להתקף לב, במצב של התקף לב זמן נסיעה של רבע שעה או חצי שעה עשוי לגרום לבעיות קצב, הפרעות קצב יכולות להיות גם סופניות. אני מניח שהיו איתו רופאים". קרסו הוסיף גם כי לאור ההערכה לפיה נתניהו סובל מהתייבשות, הוא ציפה שיחברו אותו לאינפוזיה. "הייתי מצפה שהוא יהיה מחובר לאינפוזיה", אמר.

"אני רוצה להעביר מסר לציבור, אם אתם חשים ברע, עופו לבית החולים הקרוב לאזור מגוריכם, לא עם מונית. עם אמבולנס", הוסיף הפרופ' והדגיש כי "תמיד צריך לשתות ולזכור כי רפלקס הצמא יורד עם הגיל, כלומר, אנשים מבוגרים פחות צמאים. מים קרים מאד קשה לשתות הרבה, לעומת זאת מים פושרים או חמימים קל לשתות. קנה המידה צריך להיות שתן בהיר. יש לשתות לפחות שני ליטר נוזלים. קנה המידה בימים חמים הוא צבע השתן".