בהודעה שהוציא בסוף השבוע, ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, חולק על הקביעה של ארגון הבריאות העולמי לפיה ההמתיק המלאכותי אספרטיים עלול לגרום לסרטן. בארגון טוענים שלמחקרים עליהם נשענו בארגון הבריאות העולמי היו חסרונות משמעותיים. בארגון הוסיפו: "אספרטיים הוא מתוספי המזון הנחקרים ביותר, אין חשש בטיחות כאשר משתמשים בו בתנאים המאושרים".

באופן רשמי: הממתיק המלאכותי "אספרטיים" הוכרז כ"גורם אפשרי לסרטן"

לא אוכלים 5 ארוחות בדיאטה? אתם עלולים לשלם על כך ביוקר

לפי המועצה לבקרת קלוריות, קבוצת סחר המייצגת את יצרני הממתיקים המלאכותיים, אספרטיים משמש כתחליף לסוכר בכ-6,000 מוצרים ברחבי העולם, ביניהם קולה זירו.

כזכור, ארגון הבריאות העולמי הכריז בשבוע שעבר כי אספרטיים עלול להיות מסרטן. ד"ר פרנצ'סקה ברנקה, מנהלת המחלקה לביטחון המזון בארגון ציינה על פי כל ההערכות, צריכה של הממתיק המלאכותי לא צריכה להדאיג את הציבור הרחב, אך מומלץ לצרוך אותו במתינות.

במשרד הבריאות הגיבו להכרזה ואמרו כי "ארגון הבריאות העולמי יחד עם IARC, הודיעו על קיומן של עדויות מסוימות שמראות שייתכן שיש קשר בין סוגי סרטן מסוימים לצריכת אספרטיים, ממתיק מלאכותי שנפוץ במגוון משקאות או מזונות דיאטטיים. עם זאת, אין כרגע אזהרה לא לצרוך משקאות המכילים אספרטיים, אלא יש להקפיד על צריכת מינונים לא גבוהים. משרד הבריאות מזכיר וממליץ כי הדרך הטובה לשמור על בריאות ולהימנע מסיכונים מיותרים, היא להימנע לחלוטין ממשקאות ממותקים (סוכר או ממתיקים מלאכותיים), לשתות מים, ולהימנע ממזון מעובד".