ראש הממשלה נתניהו שוחרר היום (ראשון) מבית החולים שיבא אחרי כ-20 שעות באשפוז, ולאחר שהושתל בגופו מכשיר לאבחון הפרעות קצב לב. לדברי בית החולים, בדיקות ראש הממשלה יצאו תקינות והראו כי גופו רק התייבש. פרופסור חיים לוטן, קרדיולוג בכיר ומנהל חדשנות במרכז הרפואי הדסה, שוחח עם רוני בר-און ואריה אלדד ברדיו 103FM והגיב לדברים.

פרופ' קרסו על אשפוז נתניהו: "הייתי מצפה שיחובר לאינפוזיה"
נתניהו שוחרר מבית החולים: "ליבו תקין לחלוטין"

"לא קרה שום דבר שהוא חריג", הבהיר פרופ' לוטן. "ההתייבשות היא אפשרות, אבל אנחנו תמיד רוצים לבדוק ולהיות בטוחים שאנחנו לא מפספסים משהו. ברגע שיש תלונות של חולשה או סחרחורת, אחת האפשרויות שעולות בחשבון היא הפרעה בקצב הלב ופעילות הלב, ולכן, בצדק, ראש הממשלה עבר סדרת בדיקות כדי לוודא שאין שום בעיה אחרת". 

הוא הוסיף: "צריך לזכור שאק"ג מראה את הפעילות של הלב באותה שנייה שבה הוא מבוצע, הוא לא מראה את מה שהיה אתמול או שלשום. לכן כשיש לנו איזה אירוע שהוא לא במאה אחוז ברור, ואנחנו רוצים להיות משוכנעים בוודאות שאין בעיה בקצב הלב - אז או שאנחנו עושים הולטר ארוך טווח או שהיום הרבה יותר פשוט להשתיל משהו תת עורי שמנטר את קצב הלב ויכול להישאר שם חצי שנה-שנה. אז, אם חס וחלילה יש אירוע, אנחנו יכולים תוך זמן קצר לראות בדיוק מה היה". 

"יש הבדל בין מישהו בן 70 למישהו בן 18, לא מיידית חושבים שזה רק התייבשות", ציין. "יש לנו מה שנקרא אבחנה מקדמת, התייבשות בהחלט יכולה להיות גם גורם מסייע. אנחנו רוצים להיות בטוחים עד כמה שאפשר שאין משהו אחר שמתחבא. מכיוון שזה כבר אירוע שחוזר על עצמו, אנחנו רוצים להיות בטוחים שאין משהו או הפרעת קצב אחרת שנגרמת, ויכול להיות שההתייבשות היא חלק שתרם לזה". 
 
"אנחנו נוקטים פה בזהירות הרבה יותר גדולה", הוסיף לסיכום. "לא בכל חייל שמתייבש אנחנו עושים את זה. אבל אם יש אירוע חוזר שהוא לא לחלוטין במאה אחוז ברור, אנחנו הרבה יותר רוצים להיות בטוחים שאנחנו לא מפספסים משהו אחר".