ההסתדרות הרפואית החליטה: שביתת אזהרה במערכת הבריאות כבר מחר. שביתת המחאה תתקיים לשעתיים בין השעות 08:30-10:30, ובמסגרתה תתקיימנה ישיבות הסברה בין השעות 08:30-09:30. מההסתדרות הרפואית נמסר: "נעשה הכל למנוע פגיעה בציבור המטופלים". 

ישביתו את מערכת הבריאות? ההסתדרות הרפואית במסר לממשלה
"התערבות בג"ץ לא תקרה ביום אחד": איך צפוי להיראות היום שאחרי צמצום עילת הסבירות?

אתמול קיימה ההסתדרות דיון חירום בנושא ביטול עילת הסבירות והשפעתה על המערכת כולה. בראשית הדיון, אמר יושב הראש פרופ' ציון חגי כי "אסור לפגוע במערכת הבריאות בישראל, ולא ניתן לזה לקרוב". הוא הבהיר כי "רוב מוחלט של הרופאות והרופאים בישראל מחויב להיאבק למען הדמוקרטיה, למען הבריאות ולמען אחדות העם".

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, טען מוקדם יותר השבוע ב-103FM כי "אלפים קוראים להסתדרות הרפואית להתחיל בשביתה מיידית. יש רוב מכריע, לפי הסקר שנערך בזמנו, כ-90 אחוז מרופאות ורופאי ישראל סבורים שההסתדרות הרפואית חייבת להיאבק נגד כל פגיעה בעקרונות מערכת הבריאות ובעצמאות שלה".

 ד"ר מאיה איש-שלום התייחסה ב-103FM לדרישת הרופאים להכריז על שביתה בשל החקיקה. בתשובה לשאלה על האמירה 'אנחנו לא נשתוק כמו המדענים והרופאים של גרמניה ב-1933', אמרה כי היא "מפחדת שאנחנו נכנסים לסיטואציה דומה שבה בעצם הכול נעשה באופן חוקי, אבל הצעדים שננקטים בסוף יביאו למשטר דיקטטורי ולא חוקי".

"אנחנו לא משווים לשואה. ההשוואה היא בסה"כ לסיטואציה בה אנשים בעצם שתקו כי הם לא היו מודעים לצרה שהולכת לקרות ואנחנו רוצים להגן על החולים שלנו כי אם חוק צמצום עילת הסבירות יעבור, הרפואה תיפגע אנושות. יהיו למשל מינויים פוליטיים שהם לא מינויים מקצועיים של מנהלים, שפשוט ימנו מטעם המפלגה", טענה.