יש פעמים שלהתעורר בבוקר זה פשוט בלתי אפשרי והדבר היחיד שיכול לאפס אותנו הוא קפה, שנותן לנו את ה"דלק" שלנו להמשך היום. לא משנה איזה קפה אתם שותים - שחור, אספרסו, הפוך, מקיאטו, אמריקנו או נס קפה פשוט -  להתחיל את היום עם קפה הוא לא הדבר הבריא ביותר. הדיאטנית הקלינית מייגן ליונס אמרה ל"ניוזוויק" כי "חשוב להתחיל את היום עם שתיית מים".

"נוסע בזמן משנת 2671" טען: תחזית מבעיתה לחודשים הקרובים
אמא טרייה: בר זומר הביאה לעולם בת בכורה

"כדאי לשתות כמה שיותר מים בבוקר, כי הכליות והכבד עושים עבודה נהדרת כל הלילה כדי לנקות רעלים מכל מה שנכנס לגוף במהלך היום", הסבירה ליונס. "זו הסיבה שהשתן בדרך כלל צהוב יותר או מרוכז יותר בבוקר. לכן, כדי שמערכת ניקוי רעלים תעבוד בצורה יעילה יותר, צריך לשתות מים נקיים בבוקר".

עוד אמרה הדיאטנית, כי "שתיית קפה לפני שתיית מים בבוקר עלולה להוביל להתייבשות, במיוחד מכיוון שקפה משתן".

ד"ר ג'ון לי, מנכ"ל "SeeBeyond Medicine", הוסיף כי "התייבשות קלה יכולה לגרום לאנשים להרגיש עייפים יותר, להיות פחות ממוקדים, פחות בעלי מוטיבציה ויותר חרדים". הוא המליץ לכולם לשתות כמות מים גדולה בבוקר כדי "להעיר" את המעיים והאיברים המעורבים בניקוי הרעלים.

כוס מים (צילום: אינגאימג')
כוס מים (צילום: אינגאימג')

ליונס אמרה כי תחושת צמא בעת התעוררות היא נורמלית מכיוון שהגוף מאבד כמות גדולה של מים באמצעות נשימה וזיעה, ולכן במקום לפתוח את היום בשתיית הקפה האהוב עליכם, עליכם לשתות מים תחילה. "שתיית מים דבר ראשון בבוקר, עוד לפני הקפה, היא דרך אמינה להעלות את רמות האנרגיה, לשפר את העיכול ולהקל על השגת יעדי צריכת המים היומית. כאשר אנשים מסוימים חווים קיפאון אנרגטי אחר הצהריים ומגיעים לכוס קפה שלישית, זה לעתים קרובות סימן להתייבשות. לכן, מומלץ לשתות כוס מים מלאה לפני הקפה הבא שלכם, וזה יוביל לשיפור ברמות האנרגיה".

"מים חשובים ביותר להידרציה, לשיפור רמות האנרגיה, בריאות העור והעיכול ויכולים לרפד את המפרקים כדי למנוע כאב ולהגן על חוט השדרה. אפילו לאנשים עם בעיות עיכול מורכבות הגדלת צריכת המים העניקה הקלה מתופעות שהם סבלו מהן", אמרה ליונס והוסיפה: "לכן, מים מספקים יתרונות בלתי צפויים רבים. שתיית מים בכמות מספקת מגנה מפני התייבשות, שינויים במצב הרוח, קשיי ריכוז, חום גבוה ואפילו אבנים בכליות".

האקדמיה הלאומית לרפואה של ארצות הברית ממליצה לגברים בגילאי 19 עד 30 לצרוך 3.7 ליטר מים ליום, ולנשים באותה קבוצת גיל 2.7 ליטר ליום.