חופשת הקיץ היא הזדמנות טובה עבור רבים לצאת לחופשה. חלק מהנופשים נוסעים ליעדים קרובים, חלק טסים למקומות מרוחקים ומבלים שעות רבות במטוס, בין שמיים וארץ, חלק מתניידים בתחבורה ציבורית וחלק שוכרים רכב עם הגיעם ליעד ויוצאים לטיול שכולל שעות רבות של נהיגה או ישיבה ברכב. המרכז הגרמני לרפואת מטיילים מזהיר מפני סיכון גבוה לשבץ עקב ישיבה ממושכת מדי בזמן נסיעה או טיסה, מאחר וחוסר תנועה עלול לגרום לחסימת ורידים ולקרישי דם ברגליים, שיכולים להתנתק ולחסום כלי דם חיוניים בריאות או במוח.

חולת דמנציה איבדה את שיניה התותבות - הרופאים נדהמו כשגילו היכן הן
פסל מוזהב של נתניהו מוצע למכירה ב-1,000 ש"ח | צפו

לדברי מומחים מהמרכז, סיכון זה גבוה במיוחד בקרב חולי לב שסובלים מדליות - מצב שבו ורידים הופכים לגדולים ומפותלים ונובע מכך שהמסתמים בוורידים, שתפקידם למנוע מהדם לזרום נגד כיוונו, אינם פועלים כהלכה והוורידים מתנפחים כתוצאה מדם שזרם לאחור.

המומחים הדגישו כי אותם חולים צריכים להתייעץ עם הרופא שלהם לפני טיסה במטוס או לפני נסיעות ארוכות ברכב, כדי לראות אם יש צורך בלבישת גרביים אלסטיות או קבלת זריקות מסוימות.

בנוסף, אם אתם בקבוצת הסיכון ללקות בקרישיות יתר (כולל נערות או נשים הנוטלות גלולות למניעת הריון) עליכם להיוועץ ברופא המטפל וליטול תרופה לדילול דם לפני הטיסה.

כדי למנוע היווצרות קרישי דם בזמן נסיעה או טיסה מציעים המומחים לכל בני האדם לקום מעת לעת וללכת כדי להניע את הדם ברגליים, ללבוש בגדים נוחים, רופפים ולא צמודים ולשתות הרבה נוזלים כגון מים, תה צמחים ומיצים מדוללים.