שומנים נחלקים לשני סוגים: הסוג שמועיל לבריאות הלב, כגון שמנים צמחיים ודגים ימיים שומניים, והסוג שמזיק ללב, כגון שומנים מן החי כמו בשר ושומנים מוקשים.

זעזוע בהודו: נשים הוצעדו עירומות והותקפו מינית; מודי גינה: "נעניש את האחראים"
תקדימו תרופה למכה: האם התרופות שאתם לוקחים מסכנות אתכם בקיץ?

האגודה הגרמנית לתזונה הסבירה כי השומנים שמועילים לבריאות הלב הם שמנים צמחיים כגון שמן לפתית, שמן זית, שמן פשתן ושמן אגוזי מלך, וציינה כי הם מכילים חומצות שומן בלתי רוויות המועילות לבריאות האדם.

האגודה הוסיפה כי שמן לפתית הוא בריא מאוד, משום שהוא מכיל אחוז גבוה של חומצות שומן בלתי רוויות, ויטמין E והרבה חומצה אלפא לינולנית החשובה לבריאות וכלולה בחומצות השומן החיוניות "אומגה 3", שגם היא מכילה את האחוז הנמוך ביותר של חומצות שומן רוויות לא בריאות.

דגי ים שומניים כגון סלמון, מקרלים והרינג עשירים בחומצות שומן בלתי רוויות, ולכן יש לאכול אותם לפחות פעמיים בשבוע.

דג סלמון (צילום: אינגאימג')
דג סלמון (צילום: אינגאימג')

לחומצות שומן בלתי רוויות יש השפעה חיובית על שומנים בדם, לחץ הדם והורדת כולסטרול רע (LDL), ובכך הן מפחיתות את הסיכון למשקעים בכלי הדם.

לחומצות שומן בלתי רוויות יש גם השפעה אנטי דלקתית נוגדת קרישה והן מגנות על התאים, ולכן מפחיתות את הסיכון להתקף לב ושבץ.

שומנים מזיקים הם שומנים מן החי כגון בשר, נקניקיות, שמנת וגבינות עתירות שומן. הם מכילים הרבה כולסטרול וחומצות שומן רוויות שמעלות את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

נקניקיה בלחמניה (צילום: ingimage ASAP)
נקניקיה בלחמניה (צילום: ingimage ASAP)

שומנים מזיקים כוללים גם שומנים צמחיים מעובדים המשמשים להכנת צ'יפס, מזון מוכן וממתקים, כמו גם שומנים מוקשים כגון אלה המשמשים להכנת ארוחות מוכנות, מאפים, ממתקים וביסקוויטים.

כדי לשמור על בריאות הלב והבריאות הכללית מומלץ לדברי האגודה להקפיד על תזונה ים תיכונית, המבוססת על הרבה ירקות ופירות טריים, עשבי תיבול, אגוזים, קטניות, דגים ושמנים צמחיים. כמו כן מומלץ להתרחק ממזון מהיר, מזון מוכן וממתקים, להקפיד על פעילות גופנית סדירה ולהימנע מעישון סיגריות ושתיית אלכוהול.