תה הוא משקה המכיל קפאין המיוצר על ידי חליטת עלים או ניצני עלים של שיח הקמליה הסינית המכונה גם צמח התה, במים חמים עד רותחים. תערובת תה עשויה לכלול בתוכה גם עשבים אחרים וחומרים אורגניים אחרים הנותנים טעם וריח, לדוגמה קליפות פרי, שמן אתרי ועוד. ישנם גם סוגי תה נטולי קפאין המופקים בתהליך כימי. בשפה יומיומית משמשת המילה "תה" גם לחליטות של צמחים אשר אינן כוללות את עלי שיח הקמליה סינית, ואלו מכונות לעיתים "תה צמחים", אך שמם המדויק הוא חליטת צמחים כי הן לא מכילות את צמח התה.

לאחר הדיווח על התייבשות, הרופאים שטיפלו בנתניהו עושים סוף לשמועות
שיתפתם את כרטיס הטיסה ברשתות החברתיות? אתם עלולים להיות בצרות

התה משמש לעתים כמרכיב בדיאטת הרזיה משום ששתייתו עשויה לעורר תחושת שובע בקיבה, אולם על פי "Health Shots", כשמדובר בירידה במשקל, לעתים כדאי להגביל או להפסיק את צריכתו. התזונאית לימה מהגן טוענת שקיימים מספר גורמים הקשורים לצריכת תה או מרכיבים נוספים שיכולים לתרום לעלייה במשקל.

חלב מלא: לאלו השותים תה עם חלב דעו כי הוספת חלב מלא לתה מגדילה את תכולת הקלוריות שלו. חלב מכיל שומנים שתורמים לעלייה במשקל כאשר צורכים אותו בכמויות מופרזות. "תה מכיל בין 66-33 קלוריות, תלוי בתכולת השומן בחלב. כדי להפחית את צריכת הקלוריות היומית בתה, ניתן להשתמש בחלב דל שומן במקום חלב מלא".

תוספת סוכר: מהגן מסבירה כי "בכפית אחת של סוכר יש רק 19 קלוריות. אם אדם שותה הרבה כוסות תה עם סוכר במהלך היום, הוא צריך לזכור שזה יוביל לעלייה במשקל". בממתיקים טבעיים כגון דבש ניתן להשתמש גם במתינות.

חטיפים לא בריאים: חשוב לזכור כי אם אתם טובלים חבילה שלמה של ביסקוויטים בתה שלכם או חייבים לידו קערת עוגיות, זה יכול לגרום לעלייה במשקל.

מהגן ממליצה לאכול ארוחת בוקר בריאה ולשתות תה תוך הקפדה על הכללים הבאים:

שתי כוסות תה ביום: מתינות היא המפתח לירידה במשקל בלי לסבול. צריכה מופרזת של תה יכולה להוביל לצריכה מופרזת של קפאין ותרכובות אחרות שיכולות להיות להן השפעות מזיקות. "שתיית שתי כוסות תה ביום יוצרת איזון, ומאפשרת ליהנות מהיתרונות ללא הגזמה או השפעות שליליות", אמרה מהגן.

הפער בין שתיית התה לזמן הארוחה: שתיית תה לפני או אחרי ארוחה עלולה להפריע לעיכול תקין ולספיגה של חומרים מזינים. כדי לשפר את סיכויי הירידה במשקל, מומלץ לשמור על פער של לפחות 30 דקות בין צריכת תה לבין הארוחות העיקריות.

הימנעו משתיית תה לפני השינה: תה עלול להפריע לדפוסי השינה והעיכול אם צורכים אותו קרוב מדי לשעת השינה. שינה מסייעת לשמירה על המשקל מכיוון שהיא מסייעת לווסת הורמונים ומקדמת את הבריאות הכללית. כדי להבטיח מנוחת לילה טובה, כדאי להימנע משתיית תה מספר שעות לפני השינה.

על בטן ריקה: שתיית תה על בטן ריקה עלולה להוביל לחומציות מוגברת במערכת העיכול, שיכולה לגרום לכאבי בטן, צרבת, ריפלוקס ודלקות נוספות.

מים 30 דקות לפני ואחרי התה: המים חיוניים לבריאות הכללית ולירידה במשקל. מהגן ממליצה "לשתות מים כ-30 דקות לפני ואחרי שתיית תה" כדי לשמור על רמות הידרציה תקינות ולסייע בשיפור העיכול.