משבר גיל ה-40 הוא כינוי למשבר רגשי שעוברים גברים ונשים כאחד סביב גיל ה-40. לא כולם חווים אותו ועבור חלק זו בכלל תקופה יותר רגועה ושלווה כי הם חשים יותר מבוססים ויודעים הרבה דברים שהם לא ידעו בגיל 30 למשל. ומה לגבי הבריאות? אין מה לעשות, אבל גיל 40 מבחינה גופנית הוא לא כמו גיל 20, ואפילו לא 30. מומחים פרסמו מספר טיפים למין הגברי, שלדבריהם יסייעו לגברים בשנות ה-40 לחייהם לשמור על הבריאות.

לקראת דחייה? בקואליציה דנים על הקפאת החקיקה אם תושג פשרה | שידור חי
הרשימה המ(ס)ריחה: המאכלים שיגרמו לזיעה שלכם להריח ממש רע

תרגילי חשיבה למוח: המוח מרוויח הרבה מתרגילים מנטליים, אשר שומרים אתכם ערניים ועליו בריא. לימוד שפה חדשה יכול להיות רעיון מצוין לשיפור התפקוד של האיבר החשוב הזה.

תנוחת ישיבה: "כאבי גב, במיוחד תחתון, יכולים להיגרם מישיבה לא נכונה או לא נוחה בעבודה ושרירי בטן חלשים", אמר ניל אנאנד, פרופ' לכירורגיה אורתופדית ומנהל פגיעות בעמוד השדרה בלוס אנג'לס.

התרחקו מפעילות גופנית מאומצת: ספורט חשוב מאוד בשנות ה-40, אך קיים סיכון ממשי לפציעה למי שמתאמן באופן אינטנסיבי. מיתון זה הפתרון.

מעשן? הגיע הזמן להפסיק: עישון לא רק מזיק לריאות. רעלני העישון מגיעים גם לכליות, לשלפוחית השתן ולמערכת הסינון בגוף, מה שעלול להביא לחוסר תפקוד של האיברים הללו בטווח הארוך.

לא להשמנת יתר: לדברי המומחים, השמנת יתר היא בין גורמי הסיכון לסוכרת, עודף שומנים בדם ויתר לחץ דם.

אבחון מוקדם של סרטן הערמונית: סרטן הערמונית הוא הגורם השני בשכיחותו (אחרי סרטן העור) לסרטן בקרב גברים בארצות הברית, ולכן אבחון מוקדם חיוני כדי להימנע ממנו או לטפל בו בזמן.

לא פחות משבע שעות שינה: עצם זה שיכולתם להישאר ערים עד מאוחר בשנות ה-20 שלכם לא אומר שאתם צריכים לעשות את זה גם בשנות ה-40 שלכם. שינה היא קריטית ככל שאתם מזדקנים. מחקרים רבים ושונים הראו כי מבוגרים שישנים באופן קבוע פחות משבע שעות בלילה נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלות לב, השמנת יתר, סוכרת ודיכאון.