הסרת שיער מיותר היא עניין אישי וסובייקטיבי. בקיץ, ככל שהבגדים מתקצרים ובגדי הים מופיעים מבעד לעדשות הסלפי לרוב מתרחשת עלייה בפניות לטיפול הפופולרי כאשר מדובר בשיער מיותר ברגליים, במפשעות, בית השחי, בפנים ואפילו, כמה כואב, בתוך האף. אין ספק שמראה חלק הוא יותר אסתטי אבל מומחים רפואיים טוענים שאסור להסיר את השיער שצומח בתוך האף וחושפים את ההשלכות המבעיתות האפשריות.

הרצוג נפגש עם נתניהו בשיבא: "זו שעת חירום. חייבים להגיע להסכמה"
איזו טעות: אתם מנקים את התבניות שלכם לא נכון - כך תעשו זאת

לדברי ד"ר דון ג'יי ביזלי, רופא אף אוזן גרון מאיידהו שבארצות הברית, הפשטת חללי משיער באמצעות שעווה או פינצטה יכולה להביא את האף למצב מסוכן.

בשיחה עם "HuffPost" הסביר המומחה כי האף הוא אזור עדין ביותר המכיל כלי דם רבים וריריות. הוא אמר: "שעווה באף יכולה להיות חוויה לא נעימה, מכיוון שמעברי האף העדינים יכולים להיות רגישים לתחושת המשיכה, מה שעלול לגרום לכאב, אדמומיות וגירוי".

הוא גם פירט כיצד לשיער שבתוך הנחיריים יש למעשה תפקיד חשוב, והסביר כי הוא מתפקד כמסנן לאוויר שאנו נושמים ולוכד אבק ואבקנים שיכולים לגרום לגירוי באף.

בנוסף היא הדגיש כי הסרתו, במיוחד אם היא מתבצעת בצורה לא היגיינית, עלולה להגביר את הסיכון לזיהומים וסיבוכים כגון פוליקוליטיס (מצב עור שכיח המתרחש כאשר זקיקי שיער הופכים לדלקתיים).

ד"ר ניקול אהרונסון, רופאת אף אוזן גרון מדלאוור, חשפה כי היא נאלצה לבצע ניקוז של מורסות באף לאחר שמטופלים עקרו את שערות הנחיריים שלהם וסבלו משערות חודרניות.

היא הסבירה: "שערה חודרנית מתרחשת לאחר הסרת שערה כאשר השיער החדש שצומח מהזקיק אינו יכול לפרוץ דרך העור".

בחודשים האחרונים הפכה שיטת גילוח הפנים "דרמאפלינג" (טכניקה הכוללת שימוש בלהב כדי "לגלף" את שכבות הפנים של העור ובו בזמן להיפטר מכל תאי העור המתים אשר גורמים לעור להיראות לא אחיד) לפופולרית ביוטיוב ובטיקטוק, כאשר סרטוני ההדרכה לשיטה הפכו ויראליים.

ד"ר רוס פרי מ-"Cosmedics" אמר ל-"FEMAIL" כי הסרטונים "נותנים אשליה של שלמות ללא חסרונות", והסביר: "שיער דק על הפנים הוא נורמלי לחלוטין ואנחנו לא צריכים להרגיש לחוצים לגלח את הפנים רק בגלל שמישהו אחר עושה את זה. כפי שראינו עם טרנדים אחרים בטיקטוק, אסור לנו ליישם כל דבר שרואים שם, עלינו לעקוב רק אחר עצות מקצועיות ולבצע את ההליך בעזרתם של אנשי מקצוע".

@dr.farzan Shaving your face can spread acne bacteria and causes break out. It can also cause rashes and irritation which can leave scars. #shavingface #dermaplaning #shaving #acne #acneprone #acneskin ♬ LOOK AT ME - sanika • skywvker

פרי הסביר: "אני לא ממליץ לגלח את הפנים בבית. זה יכול לצמוח בחזרה באופן גרוע יותר ומה שהיה יכול להיחשב לשיער פנים עדין יכול לצמוח בחזרה עבה יותר". הוא הוסיף כי "גילוח הפנים עלול לגרום להתפרצויות אקנה או לגירויים וזיהומים בעור".