ההסתדרות הרפואית הודיעה הערב (שני) על שביתה שתיערך מחר בכל מערכת הבריאות, זאת כמחאה על אישור החוק לביטול עילת הסבירות, מוקדם יותר בכנסת. יחד עם זאת, שירותי דיאליזה, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות, טיפול IVF וטיפולים אונקולוגיים - יפעלו במהלך השביתה.

 המתווה שהוצע והסירוב של הקואליציה: מאחורי הקלעים של ניסיונות הפשרה
"יאכלו סלטים ויפלגו את העם": בכיר במפלגת הציונות הדתית נגד בן גביר

שר הבריאות משה ארבל, יחד עם מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, קיימו דיון דחוף עם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד אביטל סמפולינסקי ונציגי פרקליטות המדינה. במסגרת הדיון הנחה שר הבריאות לפעול להגשת בקשה לצו מניעה לבית הדין לעבודה כדי למנוע את השביתה עליה הכריזה ההסתדרות הרפואית.

מוקדם יותר, הודיע ארגון "החלוקים הלבנים" על השבתה של מערכת הבריאות. ההודעה הועברה בקבוצות הוואטסאפ של הרופאים, ואינה קשורה לסכסוך העבודה שהוכרז אמש על ידי ההסתדרות הרפואית. 

בהודעה נכתב: "הממשלה הדורסנית, האטומה, המשיחית והגזענית מעבירה ברגעים אילו את ההפיכה המשטרית. מחר, ביום הראשון לדיקטטורה, שובתים! עבודה במתכונת חירום. הממשלה הדורסנית, האטומה, המשיחית והגזענית מעבירה ברגעים אילו את ההפיכה המשטרית. מחר, ביום הראשון לדיקטטורה, שובתים! עבודה במתכונת חירום. משאירים תורנים וכוננים. לא נפקיר את המטופלים, לא נפקיר את מערכת הבריאות ולא נפקיר את המדינה. שביתה! שביתה! שביתה!", נכתב עוד בהודעה. 

פרופ' חגי לוין יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תזכרו לקרוא לשביתה מחר במערכת הבריאות שביתת יריב לוין. על שם מי שמחריב את הדמוקרטיה ודוחף את המדינה שלנו לתהום".

מובילי הארגון הוסיפו: "בשעה זו נפל הפור בישראל והקואליציה ביטלה את הסבירות את שלטון החוק והפרה את החוזה הישראלי. במעשה חד צדדי זה הקואליציה בחרה להשבית את מערכת הבריאות. לא נוכל לטפל כראוי בחולים תחת שלטון חסר גבולות וחסר סבירות. אנחנו מצפים מההסתדרות הרפואית לממש את דרישת רוב הרופאים בישראל להכריז על שביתה שתיכנס לתוקף מיידית וללא הגבלת זמן".

הם כתבו עוד: "אין לנו ברירה, למען המטופלים שלנו. החלוקים הלבנים יתכנסו מחר מכל רחבי הארץ לאסיפת חירום להודיע על המשך הפעולות. אין לנו ארץ אחרת ולא נוותר על הבריאות ועל הדמוקרטיה".