שביתה נרחבת מתקיימת היום (שלישי) בכל מערכת הבריאות, זאת כמחאה נגד הממשלה והמשך החקיקה המשפטית, לאחר שהחוק לביטול עילת הסבירות אושר אתמול בכנסת. בנוסף, במהלך היממה האחרונה נפתחה קבוצה המיועדת לרופאים ורופאות שמעוניינים לעשות רילוקיישן. 

המאבק בחקיקת הרפורמה נמשך; הוגשה עתירה נגד השביתה הרפואית
לאחר שעות של מחאה: המפגינים פונו מאיילון, התנועה לא חודשה

אל הקבוצה הצטרפו עד כה יותר מ-1,000 חברים. בניסיון למנוע את השביתה, שר הבריאות משה ארבל, יחד עם מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, קיימו אמש דיון דחוף עם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד אביטל סמפולינסקי ונציגי פרקליטות המדינה. במסגרת הדיון הנחה שר הבריאות לפעול להגשת בקשה לצו מניעה לבית הדין לעבודה כדי למנוע את השביתה עליה הכריזה ההסתדרות הרפואית.

ביום שישי האחרון, תקף  נשיא בית החולים שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, את השביתה בת השעתיים שנערכה בשבוע שעבר: "שביתה של שעתיים פוגעת ישירות בחולים". 

עוד הוסיף: "קשה לי לקבל את העמדה של פרופ' רגב, מה עוד שגם ההצהרה שלה שאפשר לפגוע בחולים היום על מנת למנוע פגיעה בחולים בעתיד, זה יצוק בבטון שאם הרפורמה תעבור תהיה פגיעה בחולים. שביתה של שעתיים פוגעת בחולים מיד. קשה לי מאוד לקבל את הדעה הזו, ואני מצטער, למרות שאני מבין את הצורך במחאות - מערכת הרפואה הייתה צריכה להישאר מחוץ לזה".