תשעה באב, לזכר חורבן בית המקדש הראשון והשני בירושלים, הוא זמן של הרהורים עמוקים והתבוננות פנימה. הצום מתחיל עם השקיעה ונמשך עד השקיעה שלאחר מכן, בסך הכל 25 שעות. בעוד שהמטרה העיקרית של הצום היא להתחבר לאירועים העצובים של ההיסטוריה שלנו, אסור לנו לשכוח את החשיבות של טיפול בגופנו. אבי פיין, הבעלים של ההאנגר - שוק הענק למכירת תוצרת חקלאית טרייה "משק פיין" הממוקם בחוצות שפיים, עושה לנו סדר כיצד להתכונן לצום. 

יהושע סובול תוקף: "אנחנו בסכנת השתלטות של דמנציה על הקיום הלאומי שלנו"
מה כדאי לאכול בבוקר שיפחית את החשק לנשנש | מאיה רוזמן עם תשובה חד-משמעית

כאשר מתכוננים לצום, חיוני לצרוך מזונות עשירים בחומרים מזינים המספקים אנרגיה מתמשכת, מעודדים הידרציה ומבטיחים שהגוף שלנו יכול להתמודד עם הדרישות הפיזיות של היום, כאשר פירות וירקות הם חלק בלתי נפרד מהצרכים הפיזיים של גופנו.

אז מה מומלץ?

תמרים: המתיקות הטבעית של התמרים מציעה מקור מצוין לאנרגיה, המשתחררת לאט לזרם הדם. תמרים עשירים בסיבים, אשלגן ומגנזיום, ומסייעים גם בשמירה על רמות לחץ דם בריאות במהלך הצום.

אבטיח: הלחות חשובה ביותר במהלך הצום, במיוחד בתשעה באב בחודשי הקיץ. אבטיח, עם תכולת מים גבוהה וטעם מרענן, עוזר לשמור על הלחות וממלא אלקטרוליטים חיוניים.

מלפפונים: מלפפונים קרירים הם עוד בחירה נהדרת ללחות. הם קלים לעיכול ומספקים ויטמינים ומינרלים חיוניים כדי לסייע בצום לאורך היום.

מלפפונים (צילום: אינגאימג')
מלפפונים (צילום: אינגאימג')

ענבים: התכשיטים הקטנים והעסיסיים עמוסים בנוגדי חמצון וסוכרים טבעיים, המספקים דחיפת אנרגיה מהירה. 

גזר: גזר מציע מקור נהדר לבטא-קרוטן, אשר הופך לוויטמין A בגוף. הוא מצוין לבריאות העיניים ולתמיכה במהלך צום.

תפוחים: תפוחים עשירים בסיבים, מסייעים לעיכול ושומרים על תחושת שובע לאורך כל היום.

תפוחים (צילום: אינגאימג')
תפוחים (צילום: אינגאימג')

רימונים: סמל לצדקנות במסורת היהודית, רימונים עשירים בנוגדי חמצון וויטמין C, מחזקים את המערכת החיסונית ומציעים פינוק מתוק.

תאנים: תאנים הן מקור טבעי לסיבים תזונתיים ומינרלים חיוניים כמו אשלגן ומגנזיום, המעודדים סדירות במהלך הצום.

בחירה במגוון פירות וירקות מהרשימה למעלה יכולה להפוך את הצום שלכם לחוויה מרוממת רוחנית ומזינה פיזית. זכרו להימנע מצריכה מופרזת של מזונות מלוחים או מעובדים, שכן אלו עלולים להוביל לצמא ואי נוחות במהלך הצום.

משק פיין, חוצות שפיים, ימי א'-ה' 18:00-10:00, יום שישי וערבי חג 15:00-09:00