אם אתם בדיאטה רוב הסיכויים שאתם בטוחים שאם תנשנשו פרי מדי פעם לא תהיה לכך השפעה על ההליך. הרי זה רק פרי ופרי תמיד מתקשר לנו עם בריאות, אבל לפי גורו הבריאות הבריטי ד"ר מייקל מוסלי, ישנם פירות שיכולים לעכב אתכם מלראות את המספר הנחשק על צג המשקל.

מוסלי, רופא בהכשרתו, מגיש תוכנית ב-BBC מזה 35 שנה וחיבר רבי-מכר בנושאי בריאות ותזונה. הוא תומך נלהב של תזונה ים תיכונית, מכיוון שהיא מתמקדת "פחות באכילת המזון הלא נכון, ויותר באכילת המזון הנכון״. בעוד שדיאטנים מעודדים בדרך כלל נשנוש של פירות, ד"ר מוסלי טוען שחלקם עלולים למעשה להפריע לירידה במשקל.

באתר האינטרנט שלו כתב גורו הדיאטה ש"יש להימנע מפירות טרופיים מתוקים כמו מנגו, אננס ומלון" בגלל תכולת הסוכר הגבוהה שלהם. הוא הציע לבחור במקום בפירות יער, תפוחים ואגסים. פירות אלה מכילים "פחות סוכר" מאשר עמיתיהם הטרופיים, הסביר ד"ר מוסלי.

בפודקאסט שלו - ״רק דבר אחד״ - הסביר ד"ר מוסלי על היתרונות הבריאותיים של אכילת תפוח אחד ביום. הוא אמר ש"החטיף הטעים" יכול לשפר את זרימת הדם, לשפר את תפקוד המוח ולהצר את קו המותניים. התפוח עמוס בתרכובות כימיות הנקראות פלבנואידים, שיכולים לעזור לבריאות הלב ולתפקוד הקוגניטיבי. אכילת תפוח ביום אפילו נקשרה לחיים ארוכים יותר, טען הרופא, מכיוון שהיא יכולה לשפר את הכולסטרול ולהפחית דלקות.

אם אתם רוצים להרזות מהר, ד"ר מוסלי מציע להפחית מיד בסוכר ובמקום ממתקים, קינוחים ושתייה ממותקת - לנשנש פירות יער או קוביית שוקולד מריר.

באשר למזונות שתוכלו ליהנות מהם מבלי לדאוג שהם ישפיעו על בריאותכם, גורו הדיאטה מציע להתחיל את היום עם ביצים.
״מבושלות, עלומות, מקושקשות או כחביתה - הביצים יעניקו תחושת שובע לאורך זמן רב יותר בהשוואה לדגנים או טוסט", כתב. בנוסף הוא המליץ לאכול יוגורט עם פירות יער, אגוזים ומעט קינמון.