כשאתם מנסים לרדת במשקל אתם מרגישים שהתפריט שלכם מצומצם ושכל המזונות הטעימים בעולם אסורים, אך מסתבר שפיצה, המבורגר וצ'יפס לא חייבים להיכלל ב"רשימה השחורה". התזונאי רוב הובסון מאמין שאסור לאסור שום מזון, ושקיימות דרכים להפוך את הארוחות שלכם ל"מושחתות" יותר, אפילו אם אתם בדיאטה, באמצעות מספר טריקים שיאפשרו לכם ליהנות מג'אנק פוד עם פחות קלוריות.

הקומיקאי גיא הוכמן חושף: "גילו לי סרטן"
מה, מה, מה? הוציא 14 אלף דולר כדי להפוך את עצמו לכלב | צפו

שניצל וצ'יפס: "כדי להכין גרסה בריאה יותר בבית, נסו להחליף את הבלילה הקלאסית (קמח, ביצים ופירורי לחם) בציפוי שעשוי משקדים ועשבי תיבול כתושים. אפשר לאפות את השניצל ולא לטגן אותו. במקום הצ'יפס בחרו בתפוחי אדמה אפויים בתנור".

צ'יקן קארי: "החליפו אורז לבן באורז חום שמכיל סיבים תזונתיים רבים ומסייע לעיכול מהיר. ותרו על חלב הקוקוס והחליפו אותו ביוגורט דל שומן".

פיצה: "מגש פיצה גדול יכול בקלות להגיע ל-2,000 קלוריות ויותר. הכנת פיצה משלכם בבית יכולה לאפשר לכם לשחק עם הבסיס כמו גם עם התוספות. אפשר להכין בצק מכרובית או קינואה במקום קמח. אפשר גם להכין פיצות קטנות מפיתות קלות ולקשט אותן בפחות גבינה או גבינה מופחתת שומן, ולהוסיף פלפלים, זיתים, תירס, פטריות, עגבניות שרי חצויות וכ'ו".

ג'אנק פוד (צילום: אינגאימג')
ג'אנק פוד (צילום: אינגאימג')

המבורגר וצ'יפס: "ההמבורגר, הרטבים, הלחמניה והצ'יפס יכולים בקלות רבה להגיע ל-1,000 קלוריות. ותרו על החצי העליון של הלחמנייה. אתם יכולים להכין את ההמבורגר בעצמכם. בחרו בשר טחון עם אחוז שומן נמוך. במקום מיונז וקטשופ אפשר להכין סלסת עגבניות או גוואקמולי מאבוקדו וצ'ילי חריף. את הצ'יפס החליפו בסלט או תפוחי אדמה בתנור. לצמחונים אופציה נהדרת היא המבורגר מפטריות, סויה, עדשים, אפונה וכ'ו".

המבורגר וצ'יפס (צילום: אינגאימג')
המבורגר וצ'יפס (צילום: אינגאימג')

צ'יקן צ'או מיין: "המנה הזו נוטה להכיל הרבה מלח ולעתים קרובות מבושלת עם לא מעט שמן. אפשר להפוך אותה ליותר בריאה באמצעות שימוש ברוטב סויה מופחת נתרן ושימוש בכמות מזערית של שמן. נסו לבשל במחבת נון-סטיק או טפלון ואז כמעט שלא תצטרכו להשתמש בשמן. הייתי מנסה גם להוסיף עוד ירקות למנה, כי באופן מסורתי היא נוטה להיות מוגבלת בחזית הירקות. הירקות גם יכולים להחליף חלק מהאטריות, להפחית את כמות הקלוריות ולהבטיח שהארוחה שלכם תהיה עשירה יותר בחומרים מזינים, ויטמינים ומינרלים.