כבדות ונפיחות בכפות הרגליים הן בעיות בריאותיות נפוצות במהלך הקיץ הנובעות מהטמפרטורות הגבוהות. ניתן לנטרל את הכבדות והנפיחות בכפות הרגליים באמצעות פעילויות מוטוריות, תזונה נכונה, צריכת נוזלים נאותה וגרבי דחיסה.

בהרכב מלא: 15 שופטי העליון ידונו בעתירות לביטול החוק לצמצום עילת הסבירות
הורס את המעיים ועלול לגרום לאוטיזם: השמן המסוכן שנמצא במטבח שלכם

הרוקחת הגרמניה אורסולה פונקה הסבירה כי בטמפרטורות גבוהות כלי הדם מתרחבים, זרימת הדם מאטה והוורידים מאבדים את גמישותם.
לדבריה, "אם הדם שחוזר דרך הוורידים אינו זורם היטב הרגליים עלולות להתנפח". פאנק הוסיפה כי "נשים נוטות יותר לפתח כבדות ונפיחות בכפות רגליהן, בשל רקמת החיבור החלשה שלהן".

כדי להתמודד עם כפות רגליים נפוחות המליצה הרוקחת לשתות הרבה נוזלים, במיוחד מים מינרלים ותה צמחים, שיסייעו בהפחתת הנפיחות.

כדאי גם להתרחק לדבריה מארוחות כבדות ושומניות, שכן הן מהוות נטל על זרימת הדם, ולאכול מזונות קלים עם ערך תזונתי גבוה והרבה ירקות ופירות.

המומחה הגרמני לרפואה אלטרנטיבית רנה גריבר אמר כי ניתן להעלים נפיחות בכפות הרגליים באמצעות אמבטיה של מים קרים בתדירות של פעם עד פעמיים ביום, שתסייע לזרימת הדם.

הוא הוסיף כי בזמן השינה הרגליים צריכות להיות מורמות מעט מעל גובה הראש. כך, לדבריו, הדם שהצטבר ברגליים יזרום בצורה טובה יותר.

ספורט ופעילויות מוטוריות יכולים לסייע גם הם לפי גריבר, שהציע לשכב על הגב ולעשות אימון אופניים באוויר במשך 30 שניות.

הוא הדגיש כי חשוב גם לנעול נעליים שטוחות ונוחות כדי להפחית את העומס על הוורידים בזמן שבחוץ הטמפרטורות גבוהות, ולהימנע מנעילת נעלי עקב. כדאי גם ללכת יחפים מדי פעם על קרקע רכה כמו דשא.

אם כל אלה לא עוזרים, ניתן לדברי גריבר להשתמש בגרבי דחיסה/לחץ.