משרד הבריאות עידכן היום (רביעי) כי הוחלט על העלאת היקף פעילות היחידה להפרייה חוץ גופית באסותא ראשון לציון ל-75%, זאת לאחר שנעשו מספר בקרות ובכללן בקרת פתע ביחידה. המשמעות היא, כי מספר הטיפולים שניתן לבצע ביממה ביחידה מ-16 ל-25 טיפולים בממוצע.

לאחר המחדלים: משרד הבריאות פרסם את המלצות הצוות לבחינת מערך ההפרייה החוץ גופית

כאמור, במהלך הביקורים הללו, בוצעו מספר בקרות ביחידה על ידי חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, והוצגו למשרד שינויים בתהליכי העבודה במעבדה תוך הטמעת טכנולוגיות חדשות ושיפור תהליכי ניהול סיכוני. עם זאת, במשרד הבריאות הדגישו כי נמצאו עדיין ליקויים  שלא תוקנו ועל כן לא אושרה חזרה לפעילות מלאה. 

"באסותא מברכים על ההחלטה  ועל הכרת משרד הבריאות בשיפורים הרבים שבוצעו במחלקה  אשר חלקם מיושמים לראשונה בישראל.  באסותא מציינים את שיפור התהליכים במעבדה, הטמעת טכנולוגיות חדשות , שיפור תהליכי ניהול סיכונים ונהלי דיווח. כל זאת על מנת להבטיח את הטיפול ובטיחות המטופלות", ציינו באסותא.

מעו"ד גלעד יצחק בר-טל המייצג את רופאי הפוריות נמסר: "ההודעה של משרד הבריאות על הרחבת המענה הטיפולי ביחידת ההפריה באסותא ראשון לציון, היא מסך עשן וניסיון למסמס את המאבק של הרופאים/ות והמטופלות. יש להחזיר את הפעילות במלואה. גם בראשון לציון וגם באסותא רמת החייל. הנזק שנגרם למטופלות הוא חמור וקשה ביותר ויתכן שאף בלתי הפיך. משרד הבריאות לא קיבל את הסמכות לחרוץ גורלות ולהחליט מי יהיו הורים ומי לא. אנחנו דורשים שמשרד הבריאות ישנה את ההחלטה באופן מיידי, ויאפשר למטופלות לחזור לשגרה, ולרופאות והרופאים, לעסוק במקצוע שכל תכליתו הבאת חיים לעולם. מכתבנו מסוף השבוע טרם נענה, ובמידה ולא תתקבל ההחלטה הנדרשת - נדע לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות בהגשת עתירה לבית המשפט".