ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל, דיווח היום (רביעי) על עלייה של כ-37% בביקוש לניתוחים פלסטיים במהלך החופש הגדול בקרב בני נוער.

מהנתונים עולה, כי עיקר הביקוש השנה הוא לביצוע ניתוחים פלסטיים להצמדת אוזניים, ניתוחי אף וכן ניתוחים להקטנת החזה הגברי אצל נערים אשר יוצר מראה נשי (גניקומסטיה). לצד אלו, קיים גם ביקוש להגדלת חזה בקרב נערות, אשר מתבצע במקרים בודדים. הניתוחים מתבצעים בהרדמה מקומית או מלאה במערכת הבריאות בישראל, על פי הנחיות משרד הבריאות. בארגון הדגישו כי כל ניתוח פלסטי או הליך אסתטי בקרב קטינים מחייב חתימה על טופס הסכמת הורים, והזכירו כי משרד הבריאות הזהיר מביצוע ניתוחים ופרודצורות רפואיות בחו"ל.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל הסביר: "הרשתות החברתיות משפיעות כל השנה על השינויים במודל היופי בקרב בני נוער, אך במהלך החופש הגדול אנחנו רואים עליה דרמטית בביצוע שלהם. לפני ביצוע ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית או מלאה אצל בני נוער, אנחנו מוודאים היטב ביחד עם ההורים שהילדים מבינים לעומק את המשמעות של השינוי שהניתוח יכול לחולל, הם מוכנים פיזית ונפשית לתקופת החלמה וחדורי מוטיבציה באופן עקבי ולא מדובר בדחף רגעי בגלל שראו מישהו באינסטגרם".

ד"ר רון עזריה, מזכ"ל ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים הוסיף כי: "לאחרונה הגיעה אלי למרפאה נערה בת 16 ושאלה אותי אם אני יכול לעשות לה הגדלת חזה. האינסטינקט המקצועי הראשון שלי היה לומר לה לחכות כי החזה עוד יגדל. היא אמרה שזה מאוד מפריע לה והתעקשה שאני אבדוק אותה ואז גיליתי שהחזה לא התפתח בכלל. הניתוח העלה לה מאוד את הביטחון העצמי ואלו המקרים הבודדים שאני אסכים לעשות ניתוח גם בגיל כזה".

המלצות המומחים:
1. ניתוח פלסטי באף: האף משלים את התפתחותו הפיזיולוגית לקראת גיל 17 ורצוי לבצע את הניתוח לאחר ההגעה לגיל זה. בצילומי סלפי האף נראה גדול יותר ולכן מומלץ להורים לנהל את השיחות עם הילד בנושא האף, מול מראה רגילה או תמונות במצלמה רגילה.

2. ניתוח הצמדת אוזניים: על פי חומרת המצב ניתן לשקול לבצע אצל ילדים ובני נוער, תוך התחשבות במצב הנפשי. התפתחות המבנה של האוזניים מסתיימת לקראת גיל שש ולכן ילד שסובל מאוד ניתן לנתח גם בגיל הזה ואין צורך לחכות שיגדל.

3. הקטנת חזה לנערים: את הניתוח הזה מומלץ לבצע החל מגיל 16 גם אם התופעה בולטת בגיל צעיר יותר, מומלץ לחכות וללוות בירידה במשקל במידה והנער סובל מהשמנת יתר.

4. הגדלת חזה או הקטנה לנערות: מומלץ לבצע לבנות הגדלת חזה רק אחרי גיל 18 ורצוי אף להמתין עד גיל 21 שכן החזה עדיין נמצא בתהליך התפתחות ולא מגיע לגודלו המקסימלי. הפעולה הכירורגית עלולה לשנות את המהלך הטבעי של ההתפתחות הגופנית ולכן גם אם ההורים תומכים בניתוח, מומלץ לחכות עוד שנה שנתיים ולבצע את השינוי רק עם תום תהליך הגדילה.