מחקרים מצאו כי אצות וואקאמה שמככבות במטבחים היפני, הסיני והקוריאני, יכולות לסייע בירידה במשקל והורדת לחץ הדם. בנוסף, ירק הים שמוסיף טעם מלוח אך מתוק לסלטים, מרקים, חטיפים ותבלינים - הינו בעל יתרונות בריאותיים עצומים.

בהרכב של שלושה שופטים: בג"ץ דן בתיקון לחוק הנבצרות
רקדו אל ראש טבלת הרייטינג: הניצחון הגדול של קשת 12

בראש ובראשונה, הן דלות בקלוריות ועשירות במגוון רחב של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. הן מלאות בוויטמינים A, C, E ו-K, כמו גם ברזל, נחושת, זרחן, יוד, טירוזין ופיטונוטריאנטים ומהוות מקור נהדר למגנזיום, סידן ואומגה 3.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הדיאטנית וחוקרת התזונה אמילי לימינג אמרה ל"סאן": "האצות עשירות בסיבים, חומצות שומן אומגה 3 וגם פוליפנולים - קבוצה של נוגדי חמצון שנהדרים לבריאות שלנו. הן גם מהוות מקור טוב של יוד".
 
מחקרים מראים כי אצות וואקאמה יכולות לעזור לשמור על רמות לחץ דם תקינות, ולהפחית את הסיכון למחלות לב קטלניות.

מחקר שנערך במשך 10 שבועות בשנת 2002 מצא כי מתן חומרים לחולדות שהופקו מווקאמה הפחית באופן משמעותי את לחץ הדם הסיסטולי.

אצות וואקאמה (צילום: אינגאימג')
אצות וואקאמה (צילום: אינגאימג')

מחקר נפרד שנערך בקרב ילדים יפנים בריאים בני שלוש עד שש הראה כי צריכה גבוהה יותר של האצות הורידה את לחץ הדם.

לחץ דם גבוה, או יתר לחץ דם, עלול לפגוע בעורקים ולהפחית את זרימת הדם והחמצן ללב. הוא יכול להוביל למחלות לב, אי ספיקת כליות, דמנציה וסקולרית והתקפי לב.

כולסטרול גם משחק תפקיד חשוב בסיכון לחוות בעיות בריאותיות אלה, כמו גם שבץ. החוקרים מאמינים כי אצות וואקאמה עשויות לעזור להוריד את רמות הכולסטרול ולשפר את הבריאות הכללית של הלב.

 מחקרים מצאו גם כי האצות יכולות לעזור להפחית את רמת הסוכר בדם, לשפר את התנגודת לאינסולין ולסייע לירידה במשקל.

מחקר בן חודש שפורסם בכתב העת "Nutrition Research and Practice" הראה כי אכילת 48 גרם אצות ים מדי יום הורידה באופן משמעותי את רמות הסוכר בדם אצל 20 אנשים עם סוכרת מסוג 2.

דו"ח אחר גילה כי אצות וואקאמה יכולות למנוע תנגודת לאינסולין, בעוד ששלישי גילה שהן מונעות עלייה במשקל בעכברים בדיאטה עתירת שומן.

סלט מאצות וואקאמה (צילום: אינגאימג')
סלט מאצות וואקאמה (צילום: אינגאימג')

יתרון עצום נוסף של הוואקאמה הוא הסיוע לתפקוד תקין של בלוטת התריס.

על פי הערכות, 2.2 מיליארד אנשים ברחבי העולם עלולים לסבול ממחסור ביוד, כך עולה מסקירה משנת 2022 של מכון המחקר לרפואה סביבתית של צבא ארצות הברית.

מחסור ביוד יכול לגרום לעלייה במשקל, עייפות, נשירת שיער ועור יבש ומתקלף, אומרים המומחים.

יוד הופך את הורמוני בלוטת התריס המסייעים לשמור על התאים ועל קצב חילוף החומרים (המהירות שבה מתרחשות תגובות כימיות בגוף) בריאים, כך שבלעדיו יכולות להתעורר בעיות.

על פי NHS, מבוגרים צריכים לצרוך 140 מיקרוגרם של יוד ליום.

מקורות תזונתיים אחרים של יוד כוללים חלב, ביצים ודגים.

ד"ר לימינג מקינגס קולג' שבלונדון אמר: "יש ראיות בעכברים ובחולדות שאכילת וואקמה טובה ללחץ הדם, לרמות הכולסטרול ולמלחמה פוטנציאלית בסרטן, אבל עכברים אינם בני אדם ואנחנו לא יודעים אם היתרונות האלה זהים אצל בני אדם. אצל בני אדם יש הוכחות ראשוניות מאוד לכך שאכילת אצות יכולה לעזור עם לחץ הדם, אבל אנחנו עדיין לא יודעים מספיק כדי לדעת בוודאות".

הוא הוסיף כי "תזונה מאוזנת מלאה במזונות שונים ומזונות צמחיים היא הטובה ביותר לבריאות שלנו. אין דבר כזה 'מזון-על' אחד. וואקאמה ואצות מאכל אחרות הן ירק נהדר לנסות והן נהדרות לבריאות שלכם, אבל אל תרגישו שאתם צריכים להגזים. למותגים מסוימים יש רמות גבוהות של מלח, ויותר מדי מלח יכול להעלות את לחץ הדם".