זה לא סוד שיותר מדי סוכר, אפילו טבעי, יכול להזיק לבריאות, אבל מחקרים מצביעים על כך שהאיום האמיתי הוא סוכר מוסף שנמצא במזונות אולטרה-מעובדים. מחקר שפורסם באתר "BMJ" מוקדם יותר השנה מצא כי צריכה של מעל שש כפיות של סוכר מוסף ליום מעלה את הסיכון למחלות לב וסרטן.

ייכנס לרשימת "מזונות העל"? האגוז שמפחית מסת שומן וכולסטרול
לא לשקוט על השמרים: שלושה דברים שישפרו את הקריירה שלכם

לדברי הדיאטנית סמנתה מקלאוד מ-"Fresh Communications", אפשר לקצץ בסוכרים המוספים באמצעות אכילת מזונות חלופיים טעימים לא פחות.

"יוגורט בטעמים אולי נראה כמו בחירה בריאה, אבל יכול להכיל כמות מזעזעת של סוכר", אמרה מקלאוד. "מותגים מסוימים יכולים להכיל בין 13 ל-17 גרם למנה, יותר ממחצית הקצובה היומית. במקום זאת, לארוחת בוקר דלת סוכר ועשירה בחלבון, תוכלו לבחור בגבינת קוטג', שיבולת שועל או יוגורט רגיל ולהוסיף תוספות כמו פירות, אגוזים וזרעים".

יוגורט (צילום: אינגאימג')
יוגורט (צילום: אינגאימג')

לדברי מקלאוד, "גם אם אתם בוחרים במזונות בריאים כמו ירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים, הרטבים והתוספות שתבחרו להוסיף להם יכולים להיות עשירים באופן מפתיע בסוכר מוסף. רוטב ברביקיו יכול להכיל יותר מ-30% מהצריכה היומית של סוכר מוסף במנה של שתי כפות בלבד".

"המקורות הברורים ביותר של סוכר מוסף הם פינוקים מתוקים כמו עוגיות, עוגות וגלידה. פירות מספקים בונוסים בריאותיים כמו ויטמינים, מיקרונוטריאנטים וסיבים, מה שהופך אותם לבחירה בריאה בין אם הם טריים או קפואים", אמרה הדיאטנית.

עוגות, קינוחים (צילום: אינגאימג')
עוגות, קינוחים (צילום: אינגאימג')

היא הציעה: "טבלו את הפרי האהוב עליכם בשוקולד מריר (אפשר אפילו להקפיא אותו) כדי להוסיף עוד עושר וחומרים מזינים בצורה של פלבנולים מקקאו בריאים ללב. פירות עם שוקולד מריר יועילו אם אתם מנסים להימנע מעוגיות עתירות קלוריות או גלידה".

משקאות קלים יכולים להיות מקור נפוץ נוסף של סוכרים מוספים ומזג האוויר הלוהט יכול לפתות אתכם להושיט יד למשקה קר לעתים קרובות יותר מהרגיל. הפתרון של מקלאוד הוא סודה: טעים, מרענן ונטול קלוריות.

ומה לגבי קוקטיילים? "אתם יכולים ליהנות ממשקאות אלכוהוליים בלי לדאוג בעניין הסוכר עם קצת תכנון", אמרה מקלאוד. "במקום לבחור בקוקטיילים מושחתים עמוסי סירופים, הכינו קוקטייל שמבוסס על יין, סודה, מיץ הדרים טרי וקרח".