מחקר בינלאומי חדש של חברת נובו נורדיסק, שפורסם היום (שלישי), הציג נתונים ראשוניים חדשים על הקשר בין זריקת ההרזיה וויגובי להפחתה במספר התקפי הלב ואירועים מוחיים בקרב המטופלים בתרופה. על פי תוצאות המחקר, התרופה, כצפוי, הוכיחה ירידה במשקל, אך גם הוכיחה הפחתה של 20% בהתקפי לב ואירועים מוחיים.

הניסוי החל לפני כמעט חמש שנים וכלל יותר מ-17,600 מבוגרים עם מחלות לב וכלי דם מבוססות, שסבלו מעודף משקל או סבלו מהשמנת יתר, אך ללא היסטוריה קודמת של סוכרת. התוצאות הראו שההזרקה השבועית של 2.4 מ”ג סמגלוטייד השיגה את מטרתה העיקרית של הפחתת הסיכון לאירועים קרדיווסקולריים, כגון התקפי לב או שבץ מוחי, ב-20%.

מרטין הולסט לאנג, סגן נשיא בכיר לפיתוח בנובו נורדיסק, אמר כי התוצאות הראו שלתרופת ההרזיה של החברה ”יש פוטנציאל לשנות את אופן ההתייחסות והטיפול בהשמנה. לאנשים החיים עם השמנת יתר יש סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, אך עד כה, אין תרופות מאושרות לניהול משקל שהוכחו כמספקות ניהול יעיל של משקל תוך הפחתת הסיכון להתקף לב, שבץ או מוות קרדיווסקולרי”. עוד הוסיף: ″לכן, אנו נרגשים מאוד מהתוצאות המראות 2.4 מ”ג של סמגלוטייד מפחית את הסיכון לאירועים אלו.”

בעקבות התוצאות המפתיעות, מניית יצרנית התרופות הדנית, נובו נורדיסק, זינקה בשעות הבוקר ב-17.5%.