לפעמים חלומות מתגשמים: אחד הדברים שכולנו היינו רוצים, חוץ משלום מדיני ועולמי, הוא לאכול מה וכמה שאנחנו רוצים ועדיין להישאר רזים. ליהנות מכל הטוב שיש בעולם ועדיין להיכנס לג'ינס, "לרקוד על כל החתונות" ולא להתאכזב מהמספר על צג המשקל... הבנתם את הרעיון... אז נראה שזה יכול להיות אפשרי בעתיד כי צוות מדענים באוניברסיטת טקסס שבארצות הברית פיתח תרופה שתשאיר לטענתם את בני האדם רזים, ולא משנה כמה מזון, ג'אנק פוד או קלוריות הם יכניסו לגוף.

שידוך מוצלח: חתונה ממבט ראשון מתפוצצת, וכמה קיבל האח הגדול?
שיא הלוטו בארצות הברית נשבר: זה הסכום המטורף בו זכה תושב פלורידה

החוקרים נתנו לעכברים במעבדה את התרופה ולאחר מכן הזינו אותם בדיאטה עתירת קלוריות. הם גילו כי הם הפכו לרזים למרות שאכלו יותר קלוריות ממה ששרפו, בניגוד לעכברים שניזונו מאותה דיאטה עתירת קלוריות, אך לא קיבלו את התרופה והשמינו.

מלבד ירידה במשקל, העכברים שנטלו את התרופה היו בעלי כולסטרול נמוך יותר ורמות סוכר נמוכות יותר בדם מאלה שנמצאו אצל הקבוצה השניה.

על פי כתב העת המדעי "Cell" התרופה החדשה הנקראת "CPACC" תגביר את חילוף החומרים בגוף, ותהפוך אותו ליעיל יותר בפירוק סוכר ושומן.

לאכול אותם ולהישאר רזים. בקרוב? (צילום: אינגאימג')
לאכול אותם ולהישאר רזים. בקרוב? (צילום: אינגאימג')

התרופה למעשה "מפצחת" את המשוואה על ידי הגבלת הובלת מגנזיום למיטוכונדריה, החלק בתא שאחראי על ייצור אנרגיה ושריפת קלוריות. יעילותו מגיעה באמצעות מחיקת גן ספציפי בשם "MRS2" אשר מגביר מגנזיום במיטוכונדריה, ועל ידי סגירת גן זה, הוא מפחית את כמות המתכת הנכנסת לתא, ובכך מגביר את חילוף החומרים.

צוות המדענים שהגיש בקשה לפטנט על התרופה מקווה שבשנים הקרובות יבוצעו ניסויים עם התרופה על בני אדם, על מנת לרקוח גרסה מותאמת למין האנושי.