מחקר מצא שלא צריך ללכת 10,000 צעדים ביום כדי לשפר את הבריאות ושהליכות קצרות יותר יכולות להיות המפתח לחיים ארוכים יותר. 4,000 צעדים בלבד במהלך היום - 30 עד 45 דקות בסך הכל - מספיקים כדי להפחית את הסיכון למוות מוקדם, על פי המחקר שפורסם בכתב העת האירופי לקרדיולוגיה מונעת. מהמחקר עלה גם כי אפילו 2,300 צעדים ביום (15 עד 20 דקות הליכה) נקשרו לסיכון נמוך יותר למות ממחלות לב וכלי דם - סיבת המוות מספר 1 בארצות הברית.

הביטוח הלאומי יחלק מחר מענק של 1,101 שקלים: האם אתם זכאים?
טעות או רצח מתוכנן? הכינה ארוחה למשפחתו של האקס - וכולם מתו

במחקר, בו לקחו חלק חוקרים מיותר מחצי תריסר מוסדות גלובליים, כולל האוניברסיטה הרפואית של לודז' בפולין ואוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבמרילנד, ארצות הברית, נבחנו נתונים של יותר מ-200,000 אנשים במהלך שבע שנים באמצעות 17 מחקרים שונים מרחבי העולם, מה שהפך את המחקר לגדול בסוגו.

החוקרים גילו שהליכה מדי יום נקשרת לסיכויים טובים יותר לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר. הליכה מובילה ליתרונות בריאותיים רבים ללא קשר לגיל, מין או היכן בעולם אתה חי, לדברי מאצ'יי בנאך, פרופ' באוניברסיטה הרפואית של לודז' ובאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שהוביל את המחקר.

"המחקר שלנו מאשר שככל שאתה הולך יותר, כך טוב יותר", אמר בנאך בהודעה לעיתונות.

הליכה בפארק, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
הליכה בפארק, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

הוספת 1,000 צעדים נוספים ביום קשורה לסיכון נמוך ב-15% למות מוקדם מכל סיבה שהיא, על פי החוקרים, בעוד שתוספת של 500 צעדים ביום קשורה לסיכון נמוך ב-7% למחלת לב קטלנית.

החוקרים הדגישו כי הקשר בין הליכה ליתרונות בריאותיים הוא תצפיתי, מה שאומר שיש צורך במחקר נוסף כדי לאשר סופית שהליכה גורמת ישירות לסיכון מופחת למחלות ומוות מוקדם.

אולם, "בהתבסס על מה שאנחנו יודעים עכשיו, כדאי לכלול הליכה כחלק מאורח חיים בריא כדי למנוע בעיות בריאותיות חמורות כמו מחלות לב, שכן דיאטה ופעילות גופנית עשויות להיות יעילות בהארכת תוחלת החיים שלנו כמו תרופות מסוימות", אמר בנאך.