סובלים מעצירות? יכול להיות שזה בגלל שאתם לא צורכים מספיק סיבים בתזונה שלכם. למרבה המזל, יש משקה קסם שיכול לעזור לכם עם זה.

פרשת עמוס לוזון: הפרקליטות תכריע אם להגיש כתבי אישום כנגד החשודים
אסון הבור בדיר אל-אסד: נקבע מותו של לוחם האש דקל מרציאנו

הגסטרואנטרולוג ומחבר רבי המכר ד"ר וויל בולסייביץ' טוען שהמשקה הוא לא רק אפשרות בריאה להתחיל איתה את הבוקר, אלא שהמרכיב העיקרי עתיר הסיבים והלחות שבו יכול לעזור לכם לעשות קקי. ומה מכיל המשקה? רק מים, שתי כפות זרעי צ'יה ומיץ לימון.

"המשקה כבש את האינטרנט בסערה, ואני כאן כדי לספר לכם למה אני חושב שהוא טוב", אמר בולסייביץ' בעודו מחזיק את המשקה בידו. "מה שיפה בצ'יה הוא שהיא עשירה מאוד בסיבים. בשתי כפות של זרעי צ'יה יש 12 גרם פחמימות, ו-10 מהן זה סיבים וזה מדהים. אתם יכולים לקבל 10 גרם של סיבים במשקה הבוקר שלכם. אני אוהב את זה".

זרעי צ'יה (צילום: אינגאימג')
זרעי צ'יה (צילום: אינגאימג')

תזונה עשירה בסיבים יכולה לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב ולשפר את בריאות המעי. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ למבוגרים לצרוך 22 עד 34 גרם סיבים מדי יום.

"הדבר השני לגבי זרעי צ'יה הוא שהם סופגים המון מים", המשיך בולסייביץ'. "הם למעשה יספגו פי 12 ממשקלם, וכשיעשו זאת, הם ייצרו ג'ל שיהיה טוב גם למיקרוביום שלכם".

לדבריו, שמירה על הידרציה היא גורם חשוב נוסף אם אתם רוצים להקל על עצירות. "מים חשובים מאוד למערכת העיכול ועוזרים לגוף לספוג חומרים מזינים כדי לעזור לאוכל לנוע במורד דרכי העיכול".