הֶל הוא צמח תבלין ממשפחת הזנגביליים, המשמש לתיבול תה, קפה ותבשילים שונים. הוא מופיע בתערובות תבלינים שונות כגון גאראם מסאלה וחוויאג', ומחקר אמריקאי שנערך לאחרונה גילה שהוא גם יכול לסייע בשריפת קלוריות ובהפחתת מסת השומן בגוף.

תושב הצפון זכה ב-11 מיליון בלוטו: "לא אספר למשפחה עד שהכסף יופקד"
הניחו צינור מים בקרית גת - וגילו ממצא היסטורי מדהים

את המחקר הוביל ד"ר לואיס סיסנרוס זבאלוס, פרופ' לגננות ומדעי המזון במכללה לחקלאות ומדעי החיים בטקסס, והוא פורסם בכתב העת "International Journal of Molecular Sciences".

המחקר נערך על בעלי חיים שניתנו להם מינונים שונים של זרעי הל בתזונה רגילה. "הל הוא תבלין שכמעט ולא מוכר בארצות הברית, אבל נפוץ מאוד במקומות אחרים בעולם. מה שמצאנו הוא שהתבלין הזעיר יכול לשרוף קלוריות, להפחית מסת שומן ולשמור על משקל הגוף תוך הגברת התיאבון וצריכת המזון", אמר זבאלוס.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הל (צילום: אינגאימג')
הל (צילום: אינגאימג')

החוקרים טוענים כי כדי שזה יקרה, מבוגר ששוקל 60 ק"ג למשל צריך לצרוך לפחות 77 מיליגרם של הל ביום - בין שמונה ל-10 פולים.

עוד עלה מהמחקר, כי הל משנה את המעגלים העצביים המווסתים את הליפוליזה של רקמת השומן ואת חילוף החומרים החמצוני של המיטוכונדריה בכבד ובשרירי השלד.

"הצוות שלנו גילה הזדמנות נהדרת להשתמש בהל כממריץ לבריאות הציבור", אמר זבאלוס. "כדאי לעשות שימוש בזרעי הל בתעשיות שונות, כולל ספורט, מזונות פונקציונליים ותוספי מזון כדי לשפר את הייצור של מזונות בריאים", סיכם החוקר.