שהם דוד תורגמן בן הארבע הובהל לבית החולים סורוקה לאחר שטבע. למרות מאמצי הרופאים להציל את חייו, בסופו של דבר, הם נאלצו לקבוע כי הוא נמצא במוות מוחי. ברגע הקשה כל כך, הוריו ביקשו לתרום את איבריו, ולהציל כך חיים של ילדים אחרים. אביו של שוהם ספד לבנו ואמר: "שהם יקר שלי, רציתי שתדע, שלפני שעתיים התקשרו לבשר לי שהלב שלך עוד פועם בילד מתוק בן ארבע כמוך. תודה לך על מה שנתת והשארת לנו בעולם".

אירוע חריג: נשים הרות קיבלו בטעות חיסון כלבת בבית החולים הדסה
מדאיג: ילד הובהל לחדר הניתוח לאחר שבלע מפתח

ארבעה ילדים קיבלו את חייהם במתנה הודות לתרומת האיברים. מרתון ההשתלות התבצע במערך חדרי הניתוח של מרכז שניידר לרפואת ילדים, כאשר בן שלוש עבר השתלת לב, בת שש עברה השתלת כבד, בן ארבע עבר השתלת כליה ובן 13 עבר השתלת כליה. הילד מושתל הלב מתאושש ביחידה לטיפול נמרץ לב בשניידר, והילדים מושתלי הכבד והכליה מתאוששים ביחידה לטיפול נמרץ בשניידר.
 
ד"ר עופר שילר, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר הסביר: "במהלך לילה ארוך של מרתון השתלות שהתנהל בחדר הניתוח במרכז שניידר הושתל לב באופק כהן, בן השלוש, הנמצא ביחידה לטיפול נמרץ לב מזה מספר חודשים בהמתנה ללב. אופק הגיע אלינו במצב של קריסה לבבית וחובר ללב מלאכותי (ברלין הארט) כגשר עד אשר תימצא תרומה. ההודעה על לב עבור אופק הגיעה אלינו בהפתעה, וכמו כל השתלה מהסוג הזה היא מעוררת בנו הצוות ובמשפחה התרגשות עצומה ושמחה לצד תחושות עצב וצער עבור משפחת התורם. הוריו האצילים של הילד שנפטר בצורה כה טרגית העניקו לאופק ומשפחתו נס וסיכוי לחיים".

אופק מושתל הלב ואמו (צילום: דוברות מרכז שניידר)
אופק מושתל הלב ואמו (צילום: דוברות מרכז שניידר)

 
רונית, אמא של אופק מסרה כי:" אין מילים לתאר את ההתרגשות העצומה שאחזה בי כאשר התבשרתי שנמצא לב לאופקי. החלום שאני חולמת ומייחלת למימושו כבר כמה חודשים התגשם. ההמתנה ללב ואי הוודאות קשים מנשוא ואני אסירת תודה למשפחה המדהימה שברגע הקשה לה מכל בחרה לתת לילד שלי חיים. זו המתנה הכי טובה שיכולנו לקבל והיא לכל החיים".