לכולם יש שומן או "רקמת שומן" המהווה בערך 25-10% ממשקל הגוף הכולל שלנו. הכמות הכוללת של רקמת השומן בגוף משתנה באופן טבעי בהתאם למין, גיל, גנטיקה וגורמים אחרים. צלוליט, לעומת זאת, אינו למעשה שומן. זוהי התגובה הפיזיולוגית הנורמלית לאחסון שומן המתרחשת כאשר סיבי קולגן המחברים שומן לעור נמתחים, מתפרקים או מושכים, ובכך מאפשרים לתאי שומן או "אדיפוציטים" לבלוט החוצה.

בזכות טיפ שלא עולה כסף: כך בן 90 נראה 30 שנה פחות מגילו
המדריך לאופטימיסט: כך תאמצו חשיבה חיובית לחיים

השוק מלא בתוספים, קרמים ומוצרים אחרים שמתיימרים להפחית או לטפל בצלוליט, אך מגיעים עם ראיות מינימליות ליעילותם. מוצרים אלה יכולים להדק באופן זמני את השכבה החיצונית ביותר של העור, אך עושים מעט כדי לטפל בבעיה הבסיסית. במקום זאת, נראה כי התמקדות בהרגלים בריאים כמו הקפדה על המשקל, אכילה בריאה, הידרציה ופעילות גופנית נאותה, מאפשרת שליטה על הצלוליטיס לטווח הארוך.

אסטרטגיה מנצחת למזעור צלוליטיס היא לקבוע באילו דרכים ניתן לאבד שומן בגוף ולהגדיל את מסת השריר, שהרי משקל עודף יכול להפוך את הצלוליטיס לגלוי יותר.

האתר "Eat this ,not that" פרסם רשימה של מזונות שעל פי מחקרים אכילתם מסייעת להפחתת צלוליטיס:

אוכמניות: זה לא סוד שאכילת פירות וירקות קשורה למשקל גוף נמוך יותר. אם המטרה היא לרדת במשקל, כדאי להקפיד לאכול אוכמניות כי הן מלאות סיבים, נוגדי חמצון ונוגדי דלקות.

אוכמניות (צילום: אינגאימג')
אוכמניות (צילום: אינגאימג')

עדשים: עדשים וקטניות אחרות כמו שעועית וחומוס הן מקורות מצוינים לסיבים. הן גם נמצאו מסייעות לירידה במשקל אצל אנשים שצרכו אותן באופן קבוע.

אגסים: אגסים הם אחד הפירות הסיביים ביותר שקיימים. פרי בינוני מכיל כמות של שישה גרם סיבים. אפשר לאכול אותם כפי שהם, להוסיף לסלט, לבשל ביין או להוסיף לדייסת שיבולת שועל, אסאי, מוזלי וכו'. 

קייל: אנשים שניזונו בקביעות מעלים ירוקים כהים שאינם עמילניים כמו קייל, נמצאו במחקר משנת 2014 שפורסם בכתב העת
"Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics" כבעלי שומן בטני נמוך יותר מאשר אלה שלא צרכו אותם.

אבוקדו: למרות שאבוקדו עשיר יותר בקלוריות הוא עשוי לעזור לעודד ירידה במשקל. נשים שצרכו באופן קבוע פירות וירקות, כולל אבוקדו, חוו ירידה גדולה יותר במשקל במשך ארבע שנים מאשר נשים שלא צרכו אותם, על פי כתב העת "Nutrients".

פטריות: פטריות הן הבשר של ממלכת הצמחים. הן דלות בקלוריות, יוצרות טעם עשיר וניתן להשתמש בהן בסלטים, רטבים, תבשילים, מאפים, מרקים, כתחליף בשר בהמבורגר צמחוני, כתוספת בפני עצמה שאופים בתנור עם תבלינים וגבינות, בקיצור לא חסרות אפשרויות.

פטריות (צילום: אינגאימג')
פטריות (צילום: אינגאימג')

בננות: בננות מהוות מקור לאשלגן, מינרל הקשור לשליטה בנפיחות שכן יש לו קשר הפוך עם נתרן. נוזלים שהצטברו מצריכה גבוהה של מלח (נתרן) בתזונה יכולים להוביל לנפיחות, אשר יכולה להגדיל את הצלוליטיס.

בטטות: אם אתם מחפשים ירק עמילני - בטטות הן בחירה מצוינת והן מספקות כמה מהיתרונות הבריאותיים החזקים ביותר, כולל תכולת ויטמין A גבוהה. הן גם עשירות באשלגן אשר יכול להפחית את הצלוליטיס.

בטטות (צילום: אינגאימג')
בטטות (צילום: אינגאימג')

מים: זה אמנם משקה, אבל שתיית מים הוכחה גם היא כמסייעת למניעת והפחתת צלוליטיס. השתדלו לשתות 11.5 כוסות מים ביום לנשים ו-15.5 כוסות מים ביום לגברים.