הרשות האוסטרלית לפיקוח רפואי (AMS) הזהירה מפני נטילה של כורכום וכורכומין. על פי הטלוויזיה האוסטרלית הרשות קיבלה דיווח על מקרה אחד של מוות, מקרה נוסף שהוגדר "חמור" ו-16 מקרים נוספים של בעיות כבד בקרב אוסטרלים שנטלו מוצרים המכילים כורכום ו/או כורכומין בצורה של תרופות צמחיות או תוספי מזון.

בת זוגו של הנרצח בחווארה ספדה בדמעות: "גידל את הילדים שלי כמו אבא"
חרג ממנהגו: מני אסייג פרגן לאשת חדשות 12 - אך הייתה לו גם ביקורת

יש להדגיש לדברי הרשות כי מדובר במקרים "נדירים", כאשר בתשעה מהם יש מספיק מידע כדי להצביע על כך שהפגיעה בכבד נגרמה על ידי כורכום המכונה "לונגה" או תרכובת כורכומין המצויה בכורכום, ושבארבעה מהמקרים לא היו מרכיבים אחרים שהיו עלולים לפגוע בכבד. 

הרשות הוסיפה כי הסיכונים קשורים לרכיבים כמו כורכומין טבעי, כורכום ארומטי, כורכום קסנטוריז'ה וכורכום זדוריה, אך לא נקבה בשמות ספציפיים של תרופות צמחיות או תוספי מזון. לדבריה, במרשם האוסטרלי רשומים יותר מ-600 מוצרים טיפוליים שמכילים את הרכיבים המסוכנים.

בהודעת הרשות האוסטרלית נכתב: "הראיות מראות כי קיים סיכון נדיר לפגיעה בכבד כתוצאה מנטילת כורכום ו/או כורכומין במינונים רפואיים. הסיכונים יכולים להיות גבוהים יותר כשמדובר במוצרים עם ספיגה משופרת, ביולוגיים ו/או מינונים גבוהים".

בנוסף נכתב, כי "אנשים עם בעיות כבד נוכחיות או קודמות עלולים להיות בסיכון גבוה יותר לפתח אירוע נדיר כזה", וכי "אין מספיק מידע בשלב זה כדי לזהות בוודאות את התרופות שגרמו למקרים".

על פי הרשות הסימפטומים של בעיות בכבד כוללים הצהבה של העור או העיניים, שתן כהה, בחילות, הקאות, עייפות יוצאת דופן וחולשה.