חלב עשיר בחומרים מזינים כגון חלבון, סידן, ויטמינים A, B6, D ו- K, זרחן, מגנזיום ויוד, אבל יש מזונות שהוא לא משתלב טוב איתם. על פי העיתון "Times of India", החיבור עלול לגרום לאי נוחות במערכת העיכול או להפחית את ספיגתם של החומרים המזינים. אז באילו מזונות מדובר? בכתבה שלפניכם.

"ימשיך לשמור על רמות גבוהות": האם הדולר יחצה את רף ה-4 שקלים?
מכאוס לשליטה: שמונה דרכים מצוינות לבניית משמעת עצמית

חמאה: אין לצרוך חלב וחמאה יחד, שכן שילובם עלול לגרום לבעיות בקיבה ובעיכול.

פירות הדר: אכילת פירות הדר ושתיית חלב יחד עלולה להוביל להקאות או לכאבי בטן. על פי מומחים מומלץ לשתות חלב לפחות שעתיים לאחר אכילת פירות הדר כמו תפוזים, קלמנטינות, אשכוליות, פומלות וכו'.

בננות: בניגוד לדעה הרווחת, בננות וחלב הן שילוב "כבד" מאוד שיכול להוביל לתחושת עייפות מאחר שלוקח לו זמן רב להתעכל.

בננות (צילום: אינגאימג')
בננות (צילום: אינגאימג')

דגים: דגים מועילים מאוד לבריאות, אבל שילובם עם חלב עלול לגרום להרעלת מזון, בעיות עיכול וכאבי בטן. צריכת חלב ודגים יכולה גם להוביל לבעיות הקשורות לעור.

מלון: המלון הנו פרי עשיר במים בעוד החלב הרבה פעמים יכול לגרום לשלשולים אצל חלק מהאנשים. ארוחה שמכילה חלב ומלון יכולה להוביל לבעיות בקיבה ושלשולים.

אוכל חריף ותבלינים: תבלינים יכולים לעורר את ייצור החומצות בקיבה, אשר, בשילוב עם חלב, יכולות להוביל לבעיות עיכול עבור חלק מהאנשים. מזונות חריפים כמו קארי ופלפל יכולים להגביר את הסיכון לריפלוקס חומצי או קלקול קיבה כאשר צורכים אותם עם חלב.

פלפל חריף (צילום: אינגאימג')
פלפל חריף (צילום: אינגאימג')

חטיפים מלוחים: אכילת חטיפים מלוחים כמו צ'יפס יכולה להוביל לתחושת צמא. אם תשתו חלב במקום מים כדי להרוות את צימאונכם, תכולת המלח הגבוהה עלולה להפר את מאזן האלקטרוליטים בגוף, וכתוצאה מכך תרגישו תחושה של נפיחות ואי נוחות.

מזונות עשירים בחלבון: בעוד חלב הוא אכן מקור טוב לחלבון, אכילתו יחד עם מזונות עשירים בחלבון אחרים כמו ביצים, בשר או שעועית עלולה להכביד מאוד על מערכת העיכול, מפני ששילוב מקורות חלבון מרובים עלול להיות קשה לעיכול.