על פי "India Today", ניתן להאט ולעכב את סימני ההזדקנות אם מקפידים על תזונה נכונה ואורח חיים בריא. מה שאדם אוכל מדי יום יכול לתרום באופן משמעותי לשיפור איכות חייו ובריאותו וגם למראה העור שלו. מזונות כגון פחמימות, בשר מעובד וסוכר מזוקק עלולים לגרום לדלקות בגוף, אשר משפיעות לרעה על העור ועלולות להאיץ את תהליך ההזדקנות. לפיכך, ממזונות אלה יש להימנע ככל האפשר.

“הגרוע ביותר לפנינו": הוריקן הילארי גורם להצפות ענק בקליפורניה
ידעתם את זה? כך תוכלו לגלות מה משמעות הקווים בכף היד שלכם

חשוב לשלב מזונות עשירים בנוגדי חמצון בתזונה היומית, שכן הם מגנים על העור מפני רדיקלים חופשיים מזיקים, וכך מונעים חמצון וניוון של תאי העור. אלה המזונות שיכולים לסייע לעור שלכם להישאר צעיר וגמיש:

אוכמניות: אוכמניות עשירות מאוד בוויטמינים, פלבנואידים, פרוביוטיקה, פוליפנולים ונוגדי חמצון, שכן תכולת האנתוציאנין הגבוהה באוכמניות מגבילה את הנזק שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. נוגדי החמצון בפירות יער מזרזים את חידוש תאי העור, ועוזרים להיפטר מכתמים כהים ומבעיות פיגמנטציה.

אוכמניות (צילום: אינגאימג')
אוכמניות (צילום: אינגאימג')

שמן זית: שמן זית ידוע גם כ"מתנה מאמא טבע" כשמדובר באנטי אייג'ינג. השמן מכיל את כל החומרים המזינים שיכולים לגרום לאדם להיראות צעיר באופן טבעי ולשמור על בריאות הלב. הוא גם עשיר באומגה 3 ובנוגדי חמצון ויש לו תכונות אנטי דלקתיות שגורמות לעור להיראות צעיר ומגנות עליו מפני נזקי השמש. שמן הזית גם מגביר את גמישות העור ומפחית קמטים.

תה ירוק: תה ירוק הוא אמנם משקה ולא מאכל, אבל ידוע כעשיר בנוגדי חמצון ופוליפנולים, החיוניים לבריאות העור ומונעים היפרפיגמנטציה הנגרמת מנזקי השמש. תה ירוק גם עוזר לחדש תאים פגומים.

תה ירוק (צילום: אינגאימג')
תה ירוק (צילום: אינגאימג')

ביצים: ביצים היו חלק חשוב משגרת טיפוח העור הטבעית מאז ומעולם. ביצים מכילות נוגדי חמצון כגון לציטין, ויטמינים כגון כולין, ומרכיב נוסף הנקרא לוטאין. כל המאפיינים הללו הופכים את הביצים לתרופה טבעית טובה עבור העור.

עגבניות: העגבניות עשירות מאוד בוויטמין C ומכילות ליקופן - פיגמנט מסוג קרוטנואיד בצבע אדום מבריק, אחד מנוגדי החמצון הקרוטנואידיים החזקים ביותר - שעושה פלאים לעור.

שוקולד מריר: שוקולד מריר מכיל נוגדי חמצון ורמות גבוהות להפליא של ברזל, סיבים, נחושת ומגנזיום.

אגוזים: אגוזים כגון אגוזי מלך תורמים לעיכוב סימני ההזדקנות שכן הם מכילים כמויות גדולות של אומגה 3, כמו גם ויטמינים ונוגדי חמצון, שכולם מסייעים להילחם בבעיות עור נפוצות כגון אקנה ופסוריאזיס.

אגוזי מלך (צילום: אינגאימג')
אגוזי מלך (צילום: אינגאימג')

רימון: הרימון ידוע בתכולת נוגדי החמצון הגבוהה ביותר, והוא עשיר גם בוויטמין C. הרימון מגן על העור מפני קרניים אולטרה סגולות, שעלולות לגרום לנזק לעור ובמקרים מסוימים גם לסרטן העור.

אבוקדו: אבוקדו מכיל גלוטתיון שעושה פלאים לעור, במיוחד נגד סימני הזדקנות. הוא גם עשיר בסיבים וויטמינים שתורמים למראה עור בריא.