ב-1 בספטמבר צפויה להיפתח שנת הלימודים בבתי הספר והגנים. ילדינו יכנסו או ישובו למערכת החינוך ויתמודדו עם משימות, תרגילים, מיומנויות חדשות ואתגרים נוספים. לכבוד המאורע קבלו רשימה של מזונות-על שלדברי התזונאית לופנט בטרה מהאתר India.com יכולים לשפר את הזיכרון והריכוז, ועל כן מומלץ להוסיף אותם לתפריט של הילדים.

"תהפוך את השולחן כבר": ראש מועצת שומרון במסר לנתניהו לאחר הפיגוע הקשה
קרן מרציאנו, גיא לרר או אילה חסון: מי ניצח בקרב על הרייטינג?

יוגורט: מקור טוב ליוד, חומר מזין הדרוש לגוף להתפתחות המוח ולתפקוד הקוגניטיבי. הוא גם עמוס בחומרים מזינים רבים אחרים כגון חלבון, אבץ, B12 וסלניום החשובים לתפקוד המוח.

עלים ירוקים: עלים ירוקים כמו תרד וחסה מכילים תרכובות המגנות על המוח, כולל חומצה פולית, פלבנואידים, קרוטנואידים, ויטמינים E ו-K וקרוטן.

חסה (צילום: אינגאימג')
חסה (צילום: אינגאימג')

קטניות: קטניות ובעיקר שעועית מכילות מגוון של חומרים מזינים שטובים למוח, כולל מגנזיום, אבץ, סיבים, נוגדי חמצון וחומצה פולית, שכולם עוזרים לשפר את מצב הרוח ואת בריאות המוח.

שעועית (צילום: אינגאימג')
שעועית (צילום: אינגאימג')

דגנים מלאים: דגנים מלאים כמו חיטה, שעורה, אורז ושיבולת שועל מספקים לגוף ויטמינים רבים מקבוצת B, השומרים על תפקוד המוח ויכולים לתרום לחיזוק הזיכרון.

אגוזים וזרעים: הם נמצאים ברשימת מזונות-העל מכיוון שהם עמוסים בשומנים חד בלתי רוויים ואומגה 3, מה שהופך אותם לאידיאליים להתפתחות המוח. לוטאין, פיטוכימיקל המצוי בפיסטוקים, מייצר השפעות בריאותיות משמעותיות המשפיעות על התפקוד הקוגניטיבי. זרעי דלעת מכילים נוגדי חמצון רבי עוצמה המגנים על הגוף והמוח.