גידולים במוח יכולים לגרום לשורה של תסמינים שונים, תלוי היכן ממוקם הגידול. התסמינים כוללים כאב ראש, בעיות ראייה ובחילות. על פי מחקר הסרטן בבריטניה, בכל שנה מאובחנים במדינה כ-12,300 מקרים של סרטן המוח. חשוב כמובן להיות מודעים לסימנים, אבל לפי מועצת הסרטן הבריטית יש סימפטום אחד שיכול להצביע חס וחלילה על גידול במוח, ואליו ניתן לשים לב בעת קיום יחסי מין - תפקוד לקוי של זקפה.

בעקבות החשיפה של טורי ספלינג: אלו הסכנות של עובש ביתי
תיעוד מטריד: אישה איתרה טלפון במצב צילום מוסתר בשירותים ציבוריים

התופעה יכולה להתרחש כאשר הגידול נמצא בבלוטת יותרת המוח - החלק של המוח שאחראי על ייצור ההורמונים. במידה והוא לוחץ על הבלוטה, הגידול יכול לגרום לרמות נמוכות יותר של הורמוני מין כגון אסטרוגן, פרוגסטרון וטסטוסטרון. זה יכול להוביל למחזור לא סדיר אצל נשים או לבעיות זקפה וירידה בעניין במין אצל גברים.

בערך אחד מכל שלושה אנשים שיש להם גידול במוח יחווה סוג כלשהו של שינוי אישיות, על פי ארגון הצדקה לגידולי מוח. הסיבה לכך היא כי הגידול יכול להשפיע על רמות ההורמונים שהבלוטה מייצרת. שינויי אישיות אלה עלולים להוביל אנשים לאבד עניין בדברים שפעם הם נהנו לעשות.

מוח, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מוח, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

על פי מחקר הסרטן בבריטניה, כ-17 מתוך כל 100 גידולי מוח שמאובחנים הם גידולים ביותרת המוח. רוב גידולי יותרת המוח הם שפירים, ואינם מתפשטים לחלקים אחרים של הגוף.

במקרים של גידולים שפירים, ניתוח עשוי להיות הטיפול היחיד שיידרש. תרופות, כגון סטרואידים או נוגדי פרכוסים, יכולים להינתן כדי להפחית את הסימפטומים.