"מחקרים רבים הוכיחו, שלקשר החם בין האדם לחיות מחמד בכלל ולכלבים בפרט, יש השפעה מיטיבה על שורה ארוכה של מדדי בריאות", אמר דני טל מומחה לפעילות גופנית בשירותי בריאות כללית לקראת יום הכלב הבינלאומי, אשר יחול בשבת.

בעקבות החשיפה של טורי ספלינג: אלו הסכנות של עובש ביתי

"אוהבים כלבים, חתולים, או אולי אף אוגרים?  כנראה שהסיכוי של מי שמאמצם להיות בריא יותר ואפילו לחיות יותר שנים, גדול יותר בהשוואה למי שלא זוכה ללטף בעל חיים בכל יום", אמר טל, "אז עשו כבוד להולך על ארבע שלצדכם. הוא לא רק החבר הכי טוב שלכם, הוא גם עוזר לבריאותכם בכלל, ולבריאות הלב שלך בפרט".

לדבריו, מחקרים רבים הוכיחו שלקשר החם בין האדם לחיות מחמד בכלל ולכלבים בפרט יש השפעה מיטיבה על שורה ארוכה של מדדי בריאות. "הם עוזרים לנו להוריד לחץ דם, להפחית חרדות ודיכאון ואפילו לחזק את המערכת החיסונית", הוא הסביר. 

טל ציין עוד, כי תחום נוסף המושפע מכך באופן ישיר הוא הדיאטה, אם מקפידים כמובן לצאת עם הכלב לטיול יומי.  

"מחקרים הראו שילדים שברשותם חיית מחמד, נטו להיות חברותיים ואמפטיים יותר כלפי הסובבים אותם", ציין. "הוכח שקשישים הלוקים בקיהיון (דימנציה), שברשותם חיית מחמד סובלים פחות מהתפרצויות חרדה. בנוסף, הטיול היומי עם הכלב מהווה עבורם אימון גופני יומי שספק אם היו מבצעים בלעדיו". כמו כן, טל ממליץ עוד לרדת עם הכלב לטיול לפחות פעם ביום. 

"כשנוסעים לים (לחופים המאפשרים הבאת כלבים) או יוצאים לטיול קצר בחיק הטבע, מומלץ לקחת מדי פעם גם את הכלב. זה יעזור לו להוציא קצת אנרגיה ויספק זמן איכות משפחתי מעולה", אמר, "אפשרי לקחת כדור טניס או צלחת פריסבי שאפשרי יהיה לזרוק והכלב ירוץ להביא או לתפוס באוויר. אין ספק, מדובר באימון נפלא לכל הצדדים".