עם השנים, הגיל, הלידות, נזקי השמש, המלח והכלור בקיץ ונזקים כתוצאה מצביעת השיער, החלקות, פן וכו' - השיער שלנו מאבד מחיוניותו. על פי אתר "Unique Hair Concepts", ישנן מגוון תוכניות מחקר מבוססות מדע הבוחנות את השפעת התזונה על צמיחתו ונשירתו של השיער.

טיבי נגד בן גביר: "תרגמתי את דבריו ושלחתי לכל העולם"
ניצחו בענק: נתון הרייטינג המרשים של האח הגדול

מציאת האיזון התזונתי כדי לעורר את צמיחת השיער היא תהליך ספציפי מאוד. לפעמים, חוסרים של חומרים מזינים מסוימים יכולים לגרום להפרעות בשיער. במקרים אחרים, מצבים רפואיים, חשיפה סביבתית או אפילו מתח יכולים לשחק תפקיד. מאחר שתזונה היא ליבת הבעיה עבור רבים, ישנם מזונות-על שמסייעים לזרז את קצב הצמיחה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ירקות עליים: ירקות עליים, במיוחד כהים, מספקים תזונה אינטנסיבית לתאי הגוף, כולל אלה שאחראים לצמיחת השיער. ירקות מלאים בוויטמינים A, C, E ו-K ובמספר רב של ויטמינים מקבוצת B. ירקות, כמו תרד וכרוב, מצוינים לחיזוק המערכת החיסונית ומכילים מינרלים שהשיער זקוק להם כדי לצמוח מהר יותר. מזון-על נוסף הוא ספירולינה, סוג של אצות עשירות בביוטין, חלבון וברזל, שילוב אידיאלי לצמיחת שיער.

ביצים: ביצים קשות או ביצים שלא טוגנו בהרבה חמאה או שמן מסייעות להאיץ צמיחה של שיער בריא. הביצים מכילות חלבונים חשובים שהגוף זקוק להם ומזינים תאים כדי לתפקד כראוי, מה שמשפר מאוד את היכולת לזרז את צמיחת השיער.

ביצים (צילום: אינגאימג')
ביצים (צילום: אינגאימג')

שקדים: שקדים, בצורתם האורגנית או הגולמית, הם מקור תזונה נהדר לתאי הגוף. שקדים גולמיים ידועים כמכילים כמות גדולה של ויטמין E, נוגד חמצון רב עוצמה המסייע לקדם צמיחת קולגן בגוף. שקדים מספקים אחוז גבוה של חלבון ממקור צמחי, מה שמפחית את הסיכונים הקשורים לשומנים מן החי.

פירות הדר: אכילת פירות הדר כגון תפוזים, קלמנטינות, אשכוליות, פומלות ועוד, מסייעת לקבל ויטמין C בתזונה. כשמדובר בצמיחת שיער והתפתחותו, ויטמין C הוא חיוני לחלוטין.

פירות הדר (צילום: אינגאימג')
פירות הדר (צילום: אינגאימג')

שיבולת שועל: שיבולת שועל נחשבת לאחד ממזונות-העל הטובים ביותר מבחינת שיפור בריאות העור והשיער. שיבולת שועל מונעת דלקת יחד עם ויטמינים מקבוצת B, מגנזיום ואשלגן. היא גם כלי מצוין לשטיפת רעלים מהתאים, מה שבסופו של דבר מסייע לחיזוק זקיקי השיער ולצמיחת שיער בקצב מהיר יותר.