ירידה במשקל יכולה להיות מאוד מאתגרת, במיוחד כשזה קשור לשומן הבטני. מומחים טוענים שתפריט דיאטה קשוח לא יעשה את העבודה לבד, וכי ישנם מספר הרגלים באורח החיים שעלולים לגרום לשומן הבטני להצטבר, כפי שפורסם באתר "WebMed".

מותו של מנהיג כוח וגנר: הדיילת של יבגני פריגוז'ין חשפה פרט "חשוד"
סופר-איכותיים: חמישה מזונות-על שיאריכו לכם את השיער

אכילה מהירה מדי: לוקח למוח בערך 20 דקות לקבל הודעה מהבטן שהוא מלא. אם אדם אוכל מהר מדי, הוא ימשיך לאכול כמויות מעבר למה שהגוף צריך, וכך בעצם יצרוך יותר קלוריות ויעלה במשקל.

חוסר שינה: מחקר מצא שמבוגרים מתחת לגיל 40 שישנו פחות מחמש שעות בלילה, צברו יותר שומן בטני מאלה שישנו יותר שעות בלילה.

ארוחות מאוחרות: יש לתת למערכת העיכול זמן לעכל את האוכל ולשרוף את הקלוריות של ארוחת הערב על ידי אכילתה מוקדם. 

דילוג על ארוחות: דילוג על ארוחות, במיוחד ארוחת בוקר, מעלה את הסיכון להשמנה פי 4 וחצי. הימנעות מאכילת ה"ארוחה הכי חשובה ביום" גם מאטה את חילוף החומרים, ומגדילה את הסבירות לאכילת יתר מאוחר יותר.

 דילוג על ארוחות, במיוחד ארוחת בוקר, מעלה את הסיכון להשמנה פי 4 וחצי (צילום: אינגאימג')
דילוג על ארוחות, במיוחד ארוחת בוקר, מעלה את הסיכון להשמנה פי 4 וחצי (צילום: אינגאימג')

חוסר פעילות גופנית: פעילות גופנית היא אחד המפתחות לבריאות וזו עובדה מוכחת מדעית. על פי האתר, אדם צריך לבצע פעילות גופנית 30 דקות בכל יום.

פעילות גופנית (צילום: אינגאימג')
פעילות גופנית (צילום: אינגאימג')

שתיית משקאות דיאטטיים: בחודש שעבר החליטו שני גופים של ארגון הבריאות העולמי ובהם סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן לכלול את הממתיק אספרטיים ברשימה של גורמים אפשריים לסרטן. מעבר לכך, ולמרות שהוא ממתיק מלאכותי, הוא מגביר על פי מומחים את השומן הבטני.

מתח ולחץ: סטרס גורם להורמון שנקרא קורטיזול להשתחרר לגוף. רמות קורטיזול גבוהות עלולות להוביל לעלייה במשקל, ובמיוחד להצטברות שומן בטני המקיף את איברי העיכול בבטן.