תזונאים הגיעו למסקנה כי אחת הסיבות העיקריות לרצון לאכול סוכר היא חוסר מגנזיום בגוף. על פי "טיימס אוף אינדיה", מגנזיום מווסת את הפרשות המוליך העצבי דופמין, כמו גם את רמות האינסולין והגלוקוז.

לאחר הפיצוץ הגדול בין כספית למגל, הגיעה הבשורה הגדולה הבוקר
חיכתה לזה הרבה זמן: העקיצה של איילת שקד לסמוטריץ'

אבל התשוקה לסוכר אינה מוגבלת למחסור במגנזיום והיא מולטיפקטוריאלית. גם אנשים שסובלים מבעיות בכליות, נמצאים בגיל המעבר או תחת לחץ יכולים להשתוקק מאוד למתוק.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מומחים טוענים שכדי להתמודד עם התשוקה למתוק צריך לשתות הרבה מים ולהוסיף מזונות עשירים במגנזיום לתזונה, כגון גרעיני דלעת, בננות, קטניות, עלים ירוקים ודגנים מלאים.

ישנם גם כמה תבלינים מוכרים ופופולריים להם תכונות המאפשרות שליטה בחשק, ובנוסף הם גם נוגדי דלקות.

הל ירוק: אכילת פולי הל ירוק עשיר בטעמים מסייעת להפחית את החשק לסוכר באופן מידי, גורסים המומחים.

פולי הל ירוק (צילום: אינגאימג')
פולי הל ירוק (צילום: אינגאימג')

זרעי כוסברה: זרעי כוסברה ידועים כמשפרים את הפרשת האינסולין ומפחיתים את נזקי הרדיקלים החופשיים. ניתן לכלול אותם בתזונה על בסיס קבוע או אפילו לנשנש קצת אחרי האוכל. זאת כמובן, בתנאי שאתם חובבי כוסברה.

קינמון: קינמון משפר את הפרשת האינסולין וידוע כבעל תכונות אנטי דלקתיות. ניתן להוסיף אותו לתה, קפה, עוגות, עוגיות ותבשילים.

קינמון (צילום: אינג אימג')
קינמון (צילום: אינג אימג')

זרעי שומר: שומר הוא צמח ארומטי בעל תכונות משתנות שמסייע להפחית את התשוקה לסוכר. יש לו גם טעם מרענן ופרשי וזרעיו יכולים לשדרג טעמים של סלטים ותבשילים, או שאפשר לנשנש אותם סתם כך.

ציפורן: תבלין עשיר בחומרים מזינים וידוע בתכונות הגליקמיות שלו. ניתן להוסיף את הציפורן למרקים, תה, רטבים ועוד.

אגוז מוסקט: תבלין פופולרי הידוע בטעמו המתוק הייחודי אשר מעלה את רמות הסרוטונין בגוף, ובכך משפר את מצב הרוח ומפחית את התשוקה לסוכר.