חומצות אמינו נמצאות באופן טבעי במוצרים מן החי כמו בשר בקר, רכיכות ומוצרי חלב, ולעתים קרובות הן מרכיב במשקאות אנרגיה פופולריים. מחקר חדש שפורסם לאחרונה מצא כי אחת החומצות, הנקראת טאורין, היא אנטי אייג'ינג טבעי.

אוכלים את המזונות האלה על בטן ריקה? זה מה שעלול לקרות לכם
מנתחת פלסטית הסבירה: הטיפ החינמי היחיד שאתם חייבים להקפיד עליו כדי להימנע מקמטים

מדענים אומרים כי רמות הטאורין יורדות באופן טבעי ככל שבני האדם מזדקנים, אך המחקר מראה כי תוספי טאורין הצליחו להאט את ההזדקנות בבעלי חיים כמו תולעים, עכברים וקופים.

המחקר מצא כי "תוספי טאורין יומיים מאריכים את תוחלת החיים של עכברים ותולעים ב-10% לפחות". החוקרים גילו ש"בעלי החיים לא רק חיו זמן רב יותר, אלא הפכו בריאים יותר הודות לחומצת אמינו זו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

החוקרים ערכו ניסוי על עכברים שהיו בני 14 חודשים (גיל זה שווה לגיל של אדם בן 45). חלק מהעכברים קיבלו תוספי טאורין מדי יום ואלה חיו 10% עד 12% יותר מאשר עכברים שלא קיבלו תוספי טאורין.

ד"ר ויג'יי יאדאב, אחד ממחברי המחקר, אמר כי בנוסף, "עכברים אלה היו קטנים יותר, בעלי הוצאת אנרגיה מוגברת, צפיפות עצם מוגברת, זיכרון משופר ומערכת חיסונית טובה יותר.

עכברים במעבדה (צילום: אינגאימג')
עכברים במעבדה (צילום: אינגאימג')

החוקרים בדקו את אותו תוסף גם על קופים בני 15 במשך שישה חודשים, אך המחקר לא עקב אחר בעלי חיים אלה מספיק זמן כדי לקבוע אם הם חיו זמן רב יותר. עם זאת, המדענים הבחינו בשינויים חיוביים מאוד במערכת החיסונית, ברמות הסוכר בדם, במשקל ובבריאות העצמות של קופים אלה.

למרות התוצאות המדהימות הללו, ד"ר יאדאב עדיין לא ממליץ לאנשים לקחת תוספי טאורין: "בואו נחכה שהניסויים הקליניים יסתיימו לפני שנמליץ על טאורין לאוכלוסייה הכללית".

החוקר סירב לאשר או להכחיש אם הוא נוטל תוספי טאורין בעצמו, כדי להימנע מלעודד אנשים להשתמש בהם לפני ביצוע מחקר מעמיק בבני אדם. "אנחנו צריכים אישור לתוצאות בבני אדם".

ניל בולבין, רופא לרפואה רגנרטיבית מניו יורק, אמר: "תוסף האנטי אייג'ינג הטוב ביותר הוא פעילות גופנית, במיוחד פעילות גופנית בעצימות גבוהה עם הרמת משקולות, שלוש פעמים בשבוע, כמו גם שיפור השינה ואורח החיים היומיומי".