מעבר לכך שפירות הם טעימים, הם מלאים ביתרונות תזונתיים ואכילתם יכולה לשפר את העיכול, להגביר את הלחות, את רעננות העור והחיוניות, וכמובן לספק לגוף המון ויטמינים שונים. אבל כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים, צריך להימנע מחמש טעויות נפוצות שאנשים עושים, על פי "Money Control".

הווטרינר לא האמין: חשד שהכלב בלע צעצוע - וזה מה שנמצא בבטנו
"אתם מפרקים את המדינה": כיצד השיב כספית למתקפה של מגל?

לאכול פירות מיד לאחר הארוחה

אכילת פירות מיד לאחר הארוחה עלולה לעכב את העיכול. פירות עשירים באנזימים וסוכרים פשוטים הדורשים מערך שונה של תהליכי עיכול מאשר חלבונים ופחמימות מורכבות שנמצאים בארוחות רגילות.

כאשר פירות נאכלים מיד לאחר ארוחה כבדה, הם יכולים להיתקע בבטן ולגרום לנפיחות ואי נוחות. אז כדי לשפר את העיכול, עדיף ליהנות מפירות על בטן ריקה או לחכות לפחות 30 דקות לאחר הארוחה.

לשתות מיצי פירות

מיצי פירות יכולים להיות מרגיעים ומפתים, אבל חשוב לדעת כי משקאות אלה חסרים את הסיבים שנמצאים בפירות שלמים.

כאשר פירות נסחטים, סיבים טבעיים שלהם מוסרים לעתים קרובות, ומשאירים מאחור מקור מרוכז של סוכרים. זה יכול להוביל לעלייה מהירה ברמות הסוכר בדם, להשפיע על רמות האנרגיה ואף לתרום לעלייה במשקל.

מיצי פירות (צילום: אינגאימג')
מיצי פירות (צילום: אינגאימג')

לאכול פירות מאוחסנים לתקופות ארוכות

קירור הוא ללא ספק דרך מצוינת להאריך את חיי המדף של פירות, אבל אם חותכים אותם ומשאירים אותם במקרר במשך זמן רב זה יכול להוביל לאובדן טעם וחומרים מזינים.

פירות מסוימים, כגון בננות, יכולים לחוות ירידה בטעם ובמרקם כאשר הם מאוחסנים בטמפרטורות קרות. חשיפה ממושכת לטמפרטורות נמוכות יכולה גם לפרק ויטמינים מסוימים.

פירות חתוכים במקרר (צילום: אינגאימג')
פירות חתוכים במקרר (צילום: אינגאימג')

לאכול פירות בלילה

למרות שפירות הם אפשרות בריאה, לאכול אותם ממש לפני השינה זה לא הרעיון הטוב ביותר. פירות הם מקור לסוכרים טבעיים, ואכילתם בערב עלולה לגרום לרמות הסוכר בדם לעלות ממש לפני השינה, מה שעלול לשבש את מחזור השינה.

לשתות מים מיד לאחר אכילת פירות

שמירה על הידרציה היא חיונית, אבל התזמון חשוב כשמדובר בצריכת מים לאחר אכילת פירות. שתיית מים מיד לאחר אכילת פירות יכולה להפחית את חומצות הקיבה ואנזימי העיכול, החיוניים לעיכול מזון. זה גם יכול להאט את העיכול ולהוביל לנפיחות. לכן, עדיף לחכות לפחות 30 דקות לאחר אכילת פירות לפני שתיית מים כדי להבטיח עיכול תקין.