תבלינים, שנמצאים בשימוש האדם מזה אלפי שנים, ידועים בסגולותיהם הרפואיות. האתר "India Today" פרסם את היתרונות הרפואיים והמניעתיים של ארבעה תבלינים פופולריים שכולנו מחזיקים במטבח.

"כלל לא יצאה מהארץ": דיווחים סותרים בדבר מקום הימצאה של שרת החוץ של לוב
התאוששות? הניצחונות המפתיעים של ערוץ 13 על קשת 12 | רייטינג

כורכום

כורכום מכיל חומרים ביו-אקטיביים הנקראים כורכומינואידים וכורכומין, אשר נחקרו רבות בזכות היתרונות הטיפוליים שלהם, ואשר השפעתם נוגדת הדלקת ונוגדת החמצון הוכחה מדעית.

כורכום, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
כורכום, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

מחקרים מראים כי כורכום יכול לשפר את תפקוד המוח, להילחם באלצהיימר, להפחית את הסיכון למחלות לב ולסרטן ולהקל על דלקת מפרקים.

ציפורן

ציפורן הוא תבלין ארומטי שמכיל חומרים מזינים חשובים כמו סיבים, ויטמינים ומינרלים. מלבד היותו מקור עשיר של מנגן, הוא עשיר בנוגדי חמצון כגון תרכובת בשם יוג'נול, אשר הוכחה כמסייעת במניעת נזק חמצוני הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים ופי 5 יעילה יותר מאשר ויטמין E.

ציפורן (צילום: אינגאימג')
ציפורן (צילום: אינגאימג')

שום

לשום יש תכונות רפואיות נפלאות הידועות מאז ימי קדם. כמה מחקרים הראו גם כי שום הנו אנטיבקטריאלי, אנטי פטרייתי ואנטי ויראלי. שום מכיל אליצין, אשר מסייע להרוג חיידקים הגורמים לאקנה, והוא עוזר להפחית נפיחות ודלקת ולשפר את זרימת הדם. השום מכיל גם ויטמינים ומינרלים אחרים כגון ויטמין C, ויטמין B-6, סלניום, נחושת ואבץ.

שיני שום קלופות (צילום: אינגאימג')
שיני שום קלופות (צילום: אינגאימג')

ג'ינג'ר

לג'ינג'ר, המכונה גם זנגביל, יש היסטוריה ארוכה מאוד של שימוש ברפואה המסורתית והאלטרנטיבית. הוא מסייע לעיכול ועוזר להילחם בהצטננות ושפעת, מפחית דלקת ומחזק את מערכת החיסון.

ג'ינג'ר (צילום: אינגאימג')
ג'ינג'ר (צילום: אינגאימג')

תבלינים הינם טבעיים, אינם יקרים וקלים לשימוש. השפעת התבלינים מותנית בכמות הנצרכת וכן בזמינות החומרים הפעילים שבהם ולכן קשה לקבוע את המינון אותו יש לצרוך על מנת לקבל את ההשפעה הרצויה. בדרך כלל מקובל לצרוך תבלינים בכמות קטנה כדי לשפר טעמים, כזו המהווה חלק אינטגרלי מהצריכה התזונתית היומית. הוספת תבלינים יכולה לשמש כדרך טעימה ובריאה לשמור על גוף בריא, נוסף על תפריט מגוון ומאוזן.