הרימון נמנה עם שבעת המינים, ומסמל בתרבויות שונות שפע ופריון, יופי וחוכמה. בשל יופי הפרי וערכיו הסמליים, נפוץ השימוש בצורתו לעיטור מבנים, מטבעות, לבוש ועוד, ומקומות רבים קרויים על שמו. בתוך פרי הרימון נמצאים בין 200 ל-1,400 גרעינים אדמדמים הניתנים לאכילה. בארוחת ליל ראש השנה נהוג לאכול רימון ולאחל "ירבו זכויותינו כרימון", כלומר, כמספרם הרב של גרגירי הרימון, וכן, לברך עליו ברכת "שהחיינו". בסוכות נהוג לקשט את הסוכה בענפי רימון נושאי פירות, כמתואר בשירה של נעמי שמר "שלומית בונה סוכה".

"נוסע בזמן משנת 2671" טען: צפו להפסקת חשמל עולמית באוקטובר
בלי לשאול "מה שלומך": כך תנהלו שיחת חולין מוצלחת

בנוסף, וחוץ מזה שהוא טעים להפליא, הרימון הוא פרי בעל ערך תזונתי גבוה. תזונאים ממליצים לכלול אותו בארוחות על בסיס יומי כדי ליהנות מכל היתרונות הבריאותיים שלו.

מלא ביתרונות בריאותיים. רימון (צילום: אינגאימג')
מלא ביתרונות בריאותיים. רימון (צילום: אינגאימג')

אלה סגולותיו של הרימון, על פי "World is One":

חומרים מזינים חזקים: הרימון עשיר בסיבים, ויטמינים ומינרלים, אך דל קלוריות ושומנים.

נוגדי חמצון: נוגדי החמצון ברימון מגנים על הגוף מפני מחלות כרוניות.

בריאות הלב: פוליפנולים של רימונים, על פי מחקרים רבים, תורמים לבריאות הלב.

בריאות המוח: הרימון מכיל אלגיטנין, המגן על המוח מפני מחלות כמו אלצהיימר ופרקינסון על ידי הפחתת נזקי חמצון. רימון מכיל פרה-ביוטיקה שלה תכונות שמסייעות לשמירה על בריאות הלב.

בריאות מערכת העיכול: על פי מחקרים רבים, רימון מגביר את רמות חיידקי המעי המועילים. זרעי רימון הם גם מקור טוב לסיבים, החיוניים לבריאות מערכת העיכול.

בריאות דרכי השתן: על פי מחקרים מסוימים, תמצית הרימונים מסייעת במניעת היווצרות אבנים בכליות ותורמת לשמירה על בריאות דרכי השתן.