קוקטיילים הם אחד הפינוקים הכי שווים שיש, לא רק בבר ולא רק בקיץ. מה יכול להיות יותר כיף מלהתענג על איזה "מוחיטו", "מרגריטה" או "אפרול שפריץ" אחרי יום ארוך בעבודה, בחופשה ליד הבריכה, או תכלס, בכל פעם שאפשר. אבל, לכל מה שטעים וטוב בעולם הזה יש מחיר, וכאן הוא בא לידי ביטוי בדמות קלוריות וכמויות מטורפות של סוכר.

אוצר תזונתי: מדוע כדאי להשרות אגוזי מלך לפני אכילתם?
כולל סקס: תשע דרכים שיפחיתו את הסיכון ללחץ דם גבוה והתקף לב

ה"סאן" הבריטי דירג את 25 הקוקטיילים שמכילים הכי הרבה קלוריות, סוכר ושומן:

במקום הראשון נמצא "לונג איילנד" הקלאסי. המשקה הסופר-חזק, הכולל וודקה, רום, טקילה, ג'ין וטריפל סק, מכיל כמות עצומה של 370 קלוריות ו-30 גרם סוכר למשקה.

''לונג איילנד'' (צילום: אינגאימג')
''לונג איילנד'' (צילום: אינגאימג')

במקום השני נמצאת ה"פינה קולדה" החביבה שמורכבת מרום, קוקוס ואננס. למרות שילוב הפירות הבריא לכאורה, משקה אחד מכיל 350 קלוריות, 25 גרם סוכר ו-10 גרם שומן.

במקום השלישי ברשימה נמצא "רוסי לבן" שמורכב מחלקים שווים של וודקה, קלואה ושמנת מתוקה, ומכיל 275 קלוריות, 8 גרם סוכר ו-18 גרם של שומן סותם עורקים - בערך כמו מנה בינונית של צ'יפס במקדונלד'ס.

אל המקום הרביעי הגיע ה"מאי תאי" שמורכב מ-30 מ"ל רום לבן, 15 מ"ל ליקר קוראסאו, 5 מ"ל מי סוכר, 15 מ"ל רוזטה, 10 מ"ל מיץ ליים ו-30 מ"ל רום כהה. הוא מכיל 275 קלוריות ו-22 גרם סוכר.

את המקום החמישי ברשימה תפס ה"אספרסו מרטיני" - קוקטייל קר בטעם קפה המיוצר עם וודקה, קפה אספרסו, ליקר קפה וסירופ סוכר. גם הוא מכיל 275 קלוריות אבל קצת פחות סוכר מקודמו - רק 15 גרם.

הקוקטייל הבריא ביותר שמוקם אחרון במקום ה-25 הוא ה"קוסמופוליטן", בחירתה הקבועה והנצחית של קארי בראדשו ב"סקס והעיר הגדולה" המופתית ובסדרת ההמשך "פשוט ככה".

''קוסמופוליטן'' (צילום: אינגאימג')
''קוסמופוליטן'' (צילום: אינגאימג')

 
הוא מכיל 130 קלוריות (בדומה לכוס יין לבן סטנדרטית) ורק 4 גרם סוכר ומורכב מ-45 מ"ל וודקה סיטרון (וודקה לימון), 15 מ"ל ליקר קואנטרו או טריפל סק, 30 מ"ל תערובת סאוור ו-45 מ"ל מיץ חמוציות. 

אפשרויות דלות קלוריות אחרות שהתברגו בסוף הרשימה כוללות את ה"וודקה מרטיני", ה"מרגריטה" וה"מוחיטו" המרעננים, בעוד בין הקוקטיילים דלי הסוכר אפשר למצוא את ה"מנהטן", שמכיל 225 קלוריות אך אין בו כלל סוכר או שומן.

ואיפה ה"אפרול שפריץ" האהוב אתם שואלים? הוא דורג במקום ה-18 המכובד ומכיל 170 קלוריות לכוס ו-14 גרם סוכר. מרכיביו כוללים פרוסקו מעורבב עם אפרול ומי סודה.

אחריו ברשימה "דאקירי" עם 165 קלוריות ו-12 גרם סוכר ו"ג'ין" ו"בלאדי מרי" - שניהם עם 165 קלוריות ו-8 גרם סוכר.

על פי אתר הבריאות "NHS" לנשים מומלץ לצרוך לא יותר מ-2,000 קלוריות ביום, בעוד גברים צריכים להישאר בטווח ה-2,500. בנוסף נכתב באתר, כי אנשים צריכים לשאוף לצרוך לא יותר מ-30 גרם של סוכרים חופשיים (המוספים למזונות ולמשקאות) מדי יום - כמות שוות ערך לשבע קוביות סוכר.

הדיאטנית רו האנטריס אמרה ל"סאן" כי "אנשים רבים נוטים לשים לב לתזונה שלהם, אבל לא לצריכת המשקאות האלכוהוליים שלהם. למרות שזה בסדר לפנק את עצמנו מעת לעת, צריך לדעת מה הערך התזונתי של כמה מהקוקטיילים הנפוצים ביותר וזה יעזור לכם לעשות את הבחירות שלכם".

"משקאות כמו 'אספרסו מרטיני', 'מוחיטו', 'מאי טאי' ו'בראמבל' עשירים יותר בסוכר, בעוד ש'רוסי לבן' ו'פינה קולדה' הם משקאות עתירי שומן", הוסיפה. "צריכת יתר של משקאות אלה עלולה להגביר את הסיכון לעלייה במשקל, מה שמעלה את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2. סוכר גבוה יכול גם לגרום לעששת. לצריכת אלכוהול מוגברת יש השלכות בריאותיות הכוללות לחץ דם גבוה, סיכון מוגבר לשבץ, סרטן ומחלות כבד ורמות כולסטרול גבוהות".