מומחים טוענים שכדי להפיק את המירב מיתרונותיו הבריאותיים של הקפה מומלץ לשתות את הכוס הראשונה ביום ללא חלב או ממתיק וכך לא להוסיף לו בעצם קלוריות, סוכר ושומן.

אחרי 7 שנים: הבעל טען "הנישואים פסולים - האוכל באולם לא היה כשר"
שוטרת לשעבר ב-FBI: כך תשמרו על ביטחון ילדכם בחזרה לבית הספר
 
ד"ר ניטי שארמה, יועץ תזונה בכיר בבתי החולים "Marengo Asia" בהודו, אמר כי קפה שחור מכיל חומרים מזינים שיכולים לתרום לבריאות ביותר מדרך אחת.

מזין מאוד: קפה שחור עשיר באופן טבעי בנוגדי חמצון, ויטמינים B2 ו-B3, מגנזיום, אשלגן ונתרן, והוא משקה נטול קלוריות המסייע בשמירה על משקל בריא וממריץ את חילוף החומרים.

נלחם באלצהיימר: מחלת האלצהיימר גורמת לבעיה מוחית שהורסת זיכרונות ומיומנויות חשיבה, מה שמקשה אפילו על ביצוע המשימות הפשוטות ביותר. מחקר שפורסם בכתב העת "Alzheimer's Disease" גילה כי שתיית 3-2 כוסות קפה שחור יכולה לעזור להפחית את הסיכון לדמנציה ואלצהיימר ב-65%. ד"ר שארמה אמר ששתיית שתי כוסות יכולה לעזור להפחית את הסיכון לאורך זמן.

מסייע לירידה במשקל: מחקר שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת "הרווארד" שבארצות הברית מצא כי ישנן השפעות חיוביות של צריכת קפה שחור על ירידה במשקל. יועץ התזונה הסביר כי קפה ללא תוספים מכיל חומצות כלורוגניות, המקדמות ירידה במשקל ומאטות את ייצור הגלוקוז בגוף, ומפחיתות היווצרות תאי שומן חדשים.

מועיל לפני פעילות גופנית: מחקרים הראו כי שתיית קפה שחור לפני פעילות גופנית מעלה את רמות האנרגיה בגוף. ד"ר שארמה ציין כי שתיית קפה שחור לפני פעילות גופנית מסייעת להגביר את כוח המיקוד, הערנות, תשומת הלב והביצועים.

מפחית את הסיכון לסוכרת: מחקר שפורסם בכתב העת "Diabetologia" מצא כי הגדלת צריכת קפה שחור ביותר מכוס אחת יכולה לעזור להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2. ד"ר שארמה אמר שזה מגביר את ייצור האינסולין בגוף, ובכך עוזר להפחית את הסיכון לסוכרת.

סוכרת, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
סוכרת, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

משפר את הערנות הנפשית ואת מצב הרוח: מחקרים הראו כי קפה שחור עוזר לשפר את מצב הרוח. יועץ התזונה אמר שכוס קפה שחור עוזרת לשפר גם את הערנות המנטלית.

תופעות לוואי של קפה שחור: למרות היתרונות הנ"ל, שתיה של יותר משתיים או שלוש כוסות קפה שחור ביום עלולה להוביל לבעיות בריאותיות, וצריכת קפה מופרזת עלולה לשבש את מחזור השינה. מכיוון שהוא עשיר בקפאין, שתיית קפה שחור עלולה להגביר את הסיכון לחומציות, עצירות והפרעות שינה כאמור, ולכן עדיף לשתות רק שתיים או שלוש כוסות קפה שחור ביום.