אגוזי מקדמיה מאז ומתמיד נחשבו לאגוזים של ה"ביוקר". לאגוזים, שמקורם באוסטרליה, מוניטין חזק, טעם עשיר וערך תזונתי גבוה ביותר: אגוז אחד מכיל כ-80-60 אחוזי שומן והוא מהווה מקור מצוין לברזל, סידן, זרחן וויטמין B1. בשמן המופק מאגוז המקדמיה משתמשים בתעשיית התמרוקים בשל תכולת החומצה הפאלמיטולאית אומגה 7 שבו, ובשל העובדה שהוא עמיד מאוד בפני חמצון. קליפת אגוז המקדמיה קשה במיוחד אך לאחר זמן מה במקום יבש וחם הקליפה עשויה לפתח חריצים גדולים המקלים על הפיצוח.

השיער דליל, שביר ונושר? חמישה מרכיבים שיסייעו לעצור את זה
משתמשים בנייר הכסף? מסתבר שיש פרט שלא ידעתם עליו

אגוזי מקדמיה ניתן לאחסן בטמפרטורת החדר במשך חודש עד חמישה חודשים, וטריותם נשמרת במיכל אטום. אחסונם במקרר ישמור על טריותם למשך זמן רב יותר - עד שנה.

על פי אתר"Healthline", היתרונות הבריאותיים והתזונתיים שלהם כוללים ירידה במשקל, בריאות מעיים משופרת והגנה מפני מחלות כמו סוכרת או מחלות לב.

מנת אגוזי מקדמיה במשקל של 28 גרם עשירה בשומנים, ויטמינים ומינרלים בריאים ואלה ערכיה התזונתיים: קלוריות: 204, שומן: 23 גרם, חלבון: 2 גרם, פחמימות: 4 גרם, סוכר: 1 גרם, סיבים תזונתיים: 3 גרם, מנגן: 58% מהערך המומלץ ליום, תיאמין: 22% מהערך המומלץ ליום, נחושת - 11% מהערך המומלץ ליום, מגנזיום - 9% מהצריכה היומית המומלצת • ברזל: 6% מהצריכה היומית, ויטמין B6 : 5% מהצריכה היומית.

אגוזי מקדמיה עשירים גם בשומנים חד בלתי רוויים, אשר יכולים לקדם את בריאות הלב על ידי הורדת רמות הכולסטרול הכללי ורמות הכולסטרול LDL. הם גם דלים בפחמימות וסוכר ומתונים בסיבים, שילוב שהופך אותם למועילים במיוחד לאנשים עם סוכרת.

מרכיבי המקדמיה כוללים גם פלבנואידים, טוקוטריאנולים ונוגדי חמצון המגנים על הגוף מפני נזק לתאים ומחלות.

אכילת כמות קטנה של האגוזים מדי יום מסייעת להפחית גורמי סיכון למחלות לב כגון כולסטרול גבוה ודלקות.

נטילת מקדמיה באופן קבוע מפחיתה את הסיכון לתסמונת מטבולית ותורמת להורדת רמות הסוכר בדם וליציבות.

אכילתם של האגוזים יכולה להפחית את תחושת הרעב ולקדם תחושת שובע, אשר יכולות לסייע לירידה במשקל.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

דיאטה (צילום: ingimage ASAP)
דיאטה (צילום: ingimage ASAP)


הסיבים המסיסים הנמצאים באגוזי מקדמיה מסייעים לעיכול על-ידי הזנת חיידקי מעיים מועילים. 

מחקר מצא שתכולת התרכובת טוקוטריאנול במקדמיה יכולה להגן על תאי המוח מפני מחלות כמו אלצהיימר ופרקינסון. אולם, המחקר בוצע על בעלי חיים בלבד וקיים צורך במחקר קליני בבני אדם כדי לאשר זאת.