לשכת הרוקחים בגרמניה הזהירה מפני הסכנה שבחיתוך כדורים רפואיים או גלולות לשניים. הסיבה: פיצול הכדור או הגלולה עלול לגרום להם לאבד מהאפקטיביות שלהם או לתופעות לוואי למי שנוטל אותם.

איך יכול להיות? פעוטה הופנתה לניתוח דחוף - הרופאים מצאו עובר בבטנה
הפיתוח שעשוי לגרום לאנשים שאיבדו את היכולת לדבר לתקשר שוב

הלשכה ציינה כי העובדה שחלק מהכדורים מכילים חריץ באמצע אינה אומרת בהכרח שניתן לחלק אותם, וייתכן שזה רק סימן שנועד לבדל אותם מתרופות אחרות דומות. לדברי הלשכה, חיתוך של הכדור באמצעות סכין מטבח עלול לגרום לאיבוד החומר הפעיל שבו.

מתי כדור או גלולה מתקלקלים? רובם מתקלקלים אם הם מאוחסנים בתנאים לא מתאימים כמו טמפרטורה מעל 25 מעלות צלזיוס או במקום רטוב ולח. איכות התרופה תישמר רק במיכל או באריזה המקורית שלה.

כמו כן, שימו לב לתאריך התפוגה, שכן מוצרים רפואיים שפג תוקפם יכולים להיות פחות יעילים או מסוכנים עקב ירידה ביעילות החומר או שינוי בהרכב הכימי. תאריך התפוגה הוא בדרך כלל בין שנה לחמש שנים מיום הייצור.

על פי ארגון "רופאים ללא גבולות", "ברוב המדינות החוק מחייב את יצרני התרופות לבחון את יציבות המוצרים שלהם בתנאים סטנדרטיים כדי להבטיח חיי מדף מינימליים. תאריך התפוגה שנקבע על ידי היצרן מצביע על כך שההשפעה הטיפולית של התרופה לא השתנתה עד לתאריך זה (נוכחות של לפחות 90% מהחומר הפעיל בתרופה וללא עלייה משמעותית ברעילות התרופה)".