הרבה אנשים אוהבים להוסיף טעמים לקפה שלהם. הטעמים הפופולריים הם שוקולד, וניל, קרמל ואגוזים, אבל האם חשבתם פעם שתוסיפו טעם של קוקוס להפוך שלכם? 

אוהבים לפוצץ "פצפצים"? אתם ממש לא לבד - וזו הסיבה
גורמים הזהירו: הברים האלה אוספים משקאות לא גמורים ומוכרים אותם שוב

מעבר לטעם הנפלא, הדבר שהפך את שמן הקוקוס לפופולרי בעולם הבריאות והתזונה הוא סוג השומן הרווי שהוא מכיל. הוא עשיר בחומצות שומן שידועות כשומני טריגליצרין, אשר נקשרו זה מכבר לירידה במשקל ולא לעלייה במשקל כמו שומנים אחרים.

עדיין לא נרשמתם? לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

שמן קוקוס מהווה מקור יוצא דופן לריכוז גבוה של חומצות שומן בינוניות שרשרת, ובמיוחד של החומצת הלאורית המצויה גם בחלב האם ולה סגולות רבות. לחומצה הלאורית פעילות אנטי חיידקית חזקה, ולכן לשמן קוקוס יש יכולת אנטי בקטריאלית גבוהה וצריכתו מחזקת את מערכת החיסון.

מחקרים הצביעו על כך שטריגליצרידים (תרכובת אורגנית, סוג של גליצריד, המורכבת מ"ראש" גליצרול ושלושה זנבות חומצות שומן. הטריגליצרידים הם צורת אחסון האנרגיה העיקרית בגוף ועיקר שימושו של הגוף בטריגליצרידים הוא במצב של רעב) בעלי שרשרת בינונית, הנמצאים בשמן קוקוס, כמו גם הקפאין הטבעי המצוי בקפה, פועלים יחד כמאיצים מטבוליים לגוף. כתוצאה מכך, השילוב מגדיל את מספר הקלוריות שהגוף שורף במהלך היום.

ערבוב קפה עם שמן קוקוס עשוי לעזור למנוע אכילת יתר בגלל התכונות המיידיות שלו לשריפת קלוריות. על פי המחקר המדעי שפורסם באתר "רפואה" למידע רפואי, תוספת של שמן קוקוס לקפה מקדמת תחושת שובע, שכן זה עשוי להיות קשור לגופי קטון המיוצרים על ידי הכבד לאחר צריכת שמן קוקוס, אשר מסייעים לדכא תיאבון ותשוקה למזון.

יתר על כן, לקפאין יש השפעות מדכאות תיאבון, ולכן שילוב שני מרכיבים אלה בכוס אחת עשוי לעזור לדכא תיאבון כאשר מנסים לרדת במשקל.

כידוע, קפאין יכול להגביר את פעילות הגוף, אך שמן קוקוס מגביר את פעילות הגוף בדרך אחרת, שכן הכבד סופג את השומנים הבריאים שלו באופן מידי, ושם הוא מייצר את האנרגיה שהגוף זקוק לה כדי לתפקד כראוי.

שמן קוקוס (צילום: istockphoto)
שמן קוקוס (צילום: istockphoto)

חוזרים עייפים לאחר יום עבודה ארוך? שתיית שמן קוקוס עם הקפה עשויה לחדש את רמות האנרגיה ולעזור לכם להיפטר מתחושת העייפות. עם זאת, מומחים אומרים כי חשוב לא להגזים עם שמן הקוקוס מאחר ומינונים גבוהים של שמנים עלולים להוביל להצטברות שומן בכבד ולבעיות בריאותיות. מינון של כף או שתיים ביום לא יכול להזיק.

מעט שמן קוקוס עם הקפה לפני היציאה לעבודה בבוקר מומלץ על פי מומחים מכיוון ששילוב זה מגביר את התפוקה, מכמה סיבות:

קפאין הוא ממריץ טבעי שמגביר את פעילות המוח ומגביר את תשומת הלב.

לשמן קוקוס יש השפעות חיוביות גם על פעילות המוח ותפקודו.

גופי קטון בשמן קוקוס והשפעתם על מחלת אלצהיימר נחקרו והוכחו כמזינים תאי מוח, מה שעשוי לעזור לשפר את הסימפטומים אצל אנשים עם אלצהיימר.

חשוב לצרוך שמן קוקוס מכבישה קרה מכיוון ששמן שהופק בשיטה זו משמר את הערכים התזונתיים שבו. כף שמן קוקוס מכילה 116 קלוריות, 11.7 גרם שומן רווי, 0.8 גרם שומן חד בלתי רווי ו-0.2 גרם שומן רב בלתי רווי מסוג אומגה 6.