זה לא חדש שיש קשר בין מה שאנחנו אוכלים למצב העור שלנו. ד"ר ג'סטין קלוק - רופאת עור ומומחית לאקנה, אמרה בפודקאסט המדע והתזונה של "ZOE" כי אנחנו בדרך כלל מקשרים אקנה עם גיל ההתבגרות, אבל זה גם יכול לקרות בתקופות מאוחרות יותר בעקבות שינויים הורמונליים או תזונה לקויה.

לאחר שסירב להצעתו של נתניהו, האם גנץ פעל נכון? | סקר "מעריב"
לאחר עונה ארוכה ודרמטית: נקבעה חמישיית הגמר של האח הגדול

ד"ר ג'סטין הסבירה מה הם המזונות שיכולים לגרום להופעת אקנה. דיאטות בעלות ערך גליקמי גבוה עשירות במזונות עתירי פחמימות מזוקקות כגון לחם לבן, פסטה ותפוחי אדמה, הגורמים לזינוק מהיר ברמת הסוכר בדם ולשחרור הורמונים. לדבריה, "מה שבעצם עומד בבסיס האקנה הוא עלייה בייצור השומן בעור וחסימה של הנקבוביות שבהן השמן אמור לצאת אל פני העור על ידי תאי עור מתים שחיידקים ניזונים מהם ומעוררים דלקת. הורמוני אנדרוגן כגון טסטוסטרון יכולים להגביר את ייצור השמן ואת סתימת הנקבוביות".

היא הסבירה כי "אנחנו יכולים לחבר את המזון לזה כי על ידי אכילת המזונות הממותקים והפחמימות המזוקקות רמת הסוכר בדם עולה, ואז האינסולין עולה וזה מגביר את הורמוני האנדרוגן".

"סוכר ומוצרי חלב יכולים גם להיות קשורים לפצעים חדשים שמופיעים על הפנים שלכם", המשיכה ג'סטין ואמרה כי ישנן דרכים להפחית את צריכת הפחמימות המזוקקות מבלי לחתוך אותן מהתזונה לחלוטין.

רופאת העור אמרה: "אפשר להחליף את הלחם הלבן, האורז הלבן או הפסטה. לא צריך לשנות את אורח החיים שלכם או כל דבר אחר שאתם עושים". היא הציעה גם להוסיף חלבונים, שומנים בריאים וסיבים לתזונה כדי להפחית את תגובת הסוכר בדם למזונות, והדגישה ש"החיים עוסקים באיזון" ושזה בסדר גמור ליהנות מפינוק. "כדאי לאכול ארוחות עשירות בירקות, עשבי תיבול, פירות, אגוזים, שעועית ודגנים מלאים, עם כמויות קטנות יותר של חלב, בשר, דגים וביצים", אמרה.