בין המאכלים העשירים בקלוריות: במנת דג גיפלטע פיש יש כ-400-250 קלוריות, ברבע עוף צלוי – כ- 300 קלוריות ובפרוסת עוגת דבש – כ-200 קלוריות.

חגיגה לעיניים: גם אתם יכולים להכין קרפצ'יו

בשירותי בריאות כללית ציינו עוד, כי במנה אחת של כבד קצוץ יש כ-147 קלוריות, בצלי בקר למנה אחת – כ-458 קלוריות ובלפתן למנה אחת – כ-356 קלוריות. רימון השוקל כ-300 גרם מכיל כ-378 קלוריות, בגביע יין אדום מתוק – כ-198 קלוריות ובגביע יין אדום יבש – כ-109 קלוריות.

"ראש השנה בפתח ועמו הארוחות החגיגיות עשירות השומן והקלוריות הנמשכות לאורך שלושת ימי החג והמשאירות את רובנו עם תוספות רבות במשקל", ציינו עוד בשירותי בריאות כללית והמליצו: 

לא לשבור את הדיאטה ולא להתיר כל רסן, ניתן לאכול ממאכלי החג גם באופן מבוקר. העדיפו דגים דלי שומן ( מקרל, סלומון, סול וטונה)  על פני דגים עתירי שומן ( אמנון, נסיכת הנילוס ופורל). גם מומלץ לבחור בדג שמשקלו נמוך, משום שהוא מכיל פחות שומן, כמו למשל, קרפיון שמשקלו עד 300 גרם.

להקפיד על שתייה מרובה לפחות שבע-שמונה כוסות מים או נוזלים דיאטטיים ביום, להעדיף יין רוזה על פני יין אדום מתוק, להקפיד על צריכה רבה של ירקות במקום מאכלים עתירי שומן, להימנע ממאכלים מטוגנים ולהימנע מתוספות במרק למעט ירקות מבושלים.

בתוך כך, ד"ר רלי אבל, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית במחוז מרכז, ציינה, כי לרימון ישנם שורת יתרונות בריאותיים.

הרימון המסמל את ראש השנה,  מלבד טעמו המתוק, הוא  בעל יתרונות בריאותיים רבים: "מיץ הפרי עוזר מאוד בהקלה במצבים של דלקות מעיים שונות", היא הסבירה – "הרימון עצמו ,עשיר מאוד באשלגן.  מינרל חיוני ביותר לפעולה תקינה של הלב. הרימון גם עשיר בויטמינים מקבוצה B, אשר חשובים לפעילות התקינה של מערכת העצבים וכן לפעילויות מטבוליות שונות".

לדבריה, הרימון גם עשיר בתאית, אשר ידועה בעזרתה לפעילות עיכול תקינה.