תופעות כמו חרדה או דיכאון מצריכות לרוב טיפול של גורמי מקצוע, על כך אין עוררין, אולם מומחים טוענים באתר "Healthline" כי המזונות והמשקאות הבאים הוכיחו את יעילותם בטיפול בסימפטומים של התופעות, והם מפחיתים את עוצמתן ואת הסיכון לפתח אותן.

חיות בדיון: "מי מפקח שהממשלה פועלת בסבירות? יש דין - אבל אין דיין"
התקיפה האכזרית של הנער בפתח תקווה: ארבעה חשודים נעצרו

קמומיל: משקה שמכיל קמומיל, כמו תה למשל, מסייע להרגיע חרדה כי יש לו תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות והוא עוזר לווסת מוליכים עצביים (נוירוטרנסמיטורים) הקשורים למצב הרוח, כגון דופמין וסרוטונין. לפי מחקר משנת 2017, נטילת 1,500 מ"ג תמצית קמומיל ביום למבוגר מפחיתה באופן משמעותי את תסמיני הסטרס והחרדה.

סלמון: סלמון מכיל חומרים מזינים הקשורים לבריאות המוח ומינרלים כמו ויטמין D, חומצות שומן אומגה 3, DHA ו-EPA. חומרים מזינים אלה מסייעים לווסת את הדופמין והסרוטונין אשר משפיעים על מצב הרוח ובכך להפחית את התחושות הלא נעימות.

שוקולד מריר: שוקולד מריר מציע יתרונות בריאותיים רבים ונחשב למזון-על, שכן הוא עשיר בסיבים, ברזל, מגנזיום ונוגדי חמצון. על פי דו"ח של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית, שוקולד מריר קשור להשפעות חיוביות על מצב הרוח ובריאות הנפש. מחקר שנערך בשנת 2019 על ידי חוקרים מאוניברסיטת קולג' בלונדון, מצא כי שיעור הדיווחים על סימפטומים של דיכאון היה נמוך יותר בקרב אלה שאכלו שוקולד מריר מאשר אלה שלא אכלו שוקולד בכלל.

שוקולד מריר, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
שוקולד מריר, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

אוכמניות: על פי "WebMD", אוכמניות עשירות בנוגדי חמצון, אשר ידועים כמסייעים להקל על חרדה ותחושות דיכאון. תוצאות מחקר משנת 2020 גילו כי בני נוער שנטלו תוספי אוכמניות במהלך חודש דיווחו על פחות תסמינים של דיכאון. 

אגוזים: אגוזים נחשבים לאחד ממזונות-העל שמלאים ביתרונות בריאותיים לגוף ולנפש, ואכילת חופן אגוזים ביום הוכחה ככזו שנקשרת לסיכון מופחת לדיכאון, לאחר שמחקר שנערך לאחרונה ופורסם בכתב העת "Clinical Nutrition", מצא כי אכילת חופן אגוזים ביום מפחיתה את הסיכון ב-17%.

החוקרים מצאו כי מבוגרים שאכלו 30 גרם אגוזים כגון שקדים, אגוזי מלך, אגוזי לוז, פיסטוקים או קשיו, נטו פחות לקחת תרופות נוגדות דיכאון או לפתח דיכאון.